خطر ورود پیک جدید کرونا در دو هفته آینده به خوزستان

هورنیوز – دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناسایی ۱۰ فرد مبتلا به سوش دلتای کرونا در خوزستان اظهار کرد: سه مورد از این افراد در مرز عراق شناسایی شده بودند که به کشور خود عودت داده شدند.

 

وی افزود: در حال حاضر میزان مراجعه به مراکز منتخب بهداشتی در استان خوزستان افزایش یافته است و دو هفته پس از افزایش مراجعات، میزان بستری‌ها افزایش می‌یابد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مبتلایان و بستری‌ها در خوزستان حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است اما اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در امور اصلی قرار نگیرد، قطعا در دو هفته آینده خوزستان وارد پیک جدیدی خواهد شد.

 

ابول‌نژادیان بیان کرد: در تلاش هستیم که همزمان با پیگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، روند واکسیناسیون را به سرعت انجام دهیم و در روزهای جمعه و شنبه همکاران ما با سرعت در حال واکسیناسیون گروه‌های هدف بوده‌اند.

 

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: از گروه‌های هدف خواهش می‌کنیم در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و بر اساس زمان‌بندی تعیین‌شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. بسیاری از هم‌استانی‌ها بدون ثبت نام در این سامانه، به مراکز مراجعه می‌کنند که این مساله موجب شکل‌گیری تجمع و افزایش شانس درگیری با بیماری می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/696413کپی شد!
27
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.