مشاهده ضرر طرح‌های انتقال آب در زندگی مردم خوزستان

هورنیوز – سید کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالب منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر صدور مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب خوزستان به صورت محرمانه اظهار کرد: از زمانی که وارد مجلس شورای اسلامی شده‌ایم تاکنون هیچ طرح انتقال آب تایید، تصویب و اجرا نشده است. هر کسی خبری خلاف این گفته‌ها دارد به من به عنوان نماینده مردم اطلاع دهد.

 

وی افزود: چنین طرح بزرگی به صورت محرمانه قابل اجرا نیست و با نخستین کلنگ‌زنی، مردم متوجه می‌شوند. حتی موافقت با اجرای این طرح به صورت محرمانه قابل انجام نیست.

 

حسینی بیان کرد: نامه‌ای که در این خصوص به آن استناد می‌شود، نامه‌ای است که معاون سازمان محیط زیست به یکی از مسئولان یکی از استان‌ها و وزارت نیرو در خصوص “اجرای” تونل بهشت آباد نوشته است. با پیگیری‌های نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان و همراهی مسئولان استانی، با اجرای پروژه تونل بهشت آباد مخالفت شده و این پروژه منتفی شده است که این نامه این موضوع را ثابت می‌کند.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید کارشناس یا مسئولی پیشنهاد دهد که از طریق خط لوله این کار انجام شود که برای مواجهه با این کار راه دارد و از چنین اقدامی جلوگیری می‌شود.

 

حسینی افزود: در آینده شاید طرح‌های دیگری در این خصوص ارائه شود یا استان‌های دیگر مطالبه‌ای کنند که ما از حق مردم خوزستان دفاع می‌کنیم و از اجرای طرح‌هایی که به مردم استان ضرر وارد می‌کنند جلوگیری می‌کنیم و پیگیر اجرای طرح‌های سودآور خواهیم بود.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زمانی که نماینده مردم شدم، جوابگوی فعالیت‌ها هستم، افزود: طرح‌هایی از سال‌های قبل در خصوص انتقال آب مطرح بوده است که به دولت فعلی و دولت جدید گفته‌ایم از اجرای طرح‌های منجر به سدسازی و انتقال آب به هر طریقی جلوگیری شود زیرا اجرای چنین طرح‌هایی به ضرر استان‌های پایین دست است.

 

حسینی گفت: عملا ضرر و نتیجه اجرای چنین طرح‌هایی را در سال‌های اخیر در محیط زیست و زندگی مردم خوزستان مشاهده کرده‌ایم؛ وقوع گرد و غبار، کمبود آب شرب و کشاورزی و حق‌آبه رودخانه‌ها و تالاب‌های خوزستان از ضررهای وارد شده به استان خوزستان است و تصمیم‌گیران کشور در هر رده‌ای باید این نتایج را درک و به وظایف خود عمل کنند.

 

وی بیان کرد: بسیاری از مردم و رسانه‌ها نسبت به نمایندگان مردم خوزستان کم‌لطفی می‌کنند و می‌گویند نمایندگان در این خصوص ورود نکرده‌اند و نسبت به این امر غیرت و توجه ندارند و سکوت کرده‌اند؛ در حالی که این گونه نیست.

 

حسینی گفت: از یک سال پیش اولین نطق من در مجلس شورای اسلامی در این خصوص انجام شد. شاه بیت بیانات و تذکرات نمایندگان مردم خوزستان در مجلس، در خصوص بحث آب و موارد مرتبط به آب چه در آب کشاورزی و چه آب شرب و پروژه‌های انتقال آب بوده است.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: عمده پیگیری‌ها و نشست‌های نمایندگان مردم خوزستان در سال گذشته با وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص انتقال آب بوده است.

 

حسینی خطاب به مردم خوزستان، رسانه‌ها و نخبگان استان گفت: این روزها در انتشار صحبت‌ها و خبرها در فضای مجازی باید دقت بیشتری شود. اکثر اخبار منتشرشده، مبهم و بدون استناد به منبع معتبر و تنها به صورت شنیداری یا نوشتاری در فضای مجازی منتشر می‌شود. انتشار چنین اخباری، احساسات مردم را خدشه‌دار می‌کند.

 

وی افزود: صحبت‌ها و ورود در این خصوص باید کارشناسی‌شده و همراه با اطلاعات و اسناد باشد.

https://hoorkhabar.ir/696386کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.