شعله ور کردن آتش در پتروشیمی امیرکبیر با عدم حضور مدیر و ندانم کاری!

به گزارش هورنیوز، آتش سوزی انبار مواد شیمیایی واحد LLD، پتروشیمی امیرکبیر که تاریخ ۲۳ تیرماه حادث شد، پس از چند ساعت تلاش آتش نشانان بطور کامل مهار و اطفا گشت.

 

از سویی دیگر مدتهاست دودهای ناشی از آتش‌سوزی تاسیسات پتروشیمی در فاصله های زمانی کوتاه آسمان شهرهای ماهشهر، سربندر و… را سیاه‌ و نفس ها را به شماره انداخته است. این در حالیست که کماکان گزارش‌های متعددی از وقوع آتش‌سوزی در تاسیسات پتروشیمی های مختلف منتشر می شود که بعضاً علت وقوع آنها نیز نامشخص است و خسارات گسترده ای را به بار می آورند.

 

وقوع حادثه آتش سوزی در عصر روز چهارشنبه، ۲۳ تیر در انبار مواد شیمیایی پتروشیمی امیرکبیر در زمانی رخ داد که بر اساس گزارش برخی منابع، مدیرعامل این شرکت در منطقه حضور نداشت. این عدم حضورها را اکنون در زمانی شاهد هستیم که خوزستان دچار بحران آب است و تشنگی را فریاد می زند و با فاجعه های زیست محیطی بسیاری مواجه است.

 

وقوع حوادث قابل کنترل در این برهه از زمان با ایجاد خسارت و دامن زدن به فجایع زیست محیطی در خوزستان به واسطه پتروشیمی ها توجیهی ندارد. وقتی از وجود پتروشیمی ها تنها سفره های خالی عاید اهالی این استان شده است، علت یابی دقیق بروز چنین حوادثی، بازخواست و برخورد با عاملان حادثه ها خالی از لطف نیست.

 

در نهایت با بازنگری و اعلام دقیق و صحیح علل وقوع حادثه‌ های این چنین، مسببین ضررهای دهها میلیاردی به بیت المال مشخص شود تا در آینده اتفاقات مذکور در سرزمین ثروتمند خوزستان حادث نشود. باید مشخص گردد که اگر مدیرعامل این پتروشیمی در خوزستان حضور نداشته است، کجا و برای چه کاری خارج از استان بوده؟

https://hoorkhabar.ir/696400کپی شد!
47
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.