کنترل خوزستان در پی شناسایی کرونای دلتا

هورنیوز – قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان در پایان نشست فوق‌العاده ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۵ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: منشاء بروز کرونای دلتا در کشور از مرزهای شرقی بوده است. طبق گزارش‌های ارائه‌شده، اوایل تیرماه یک مورد مبتلا به کرونای دلتا که از اتباع خارجه بود، از مرزهای شرقی وارد شده بود، شناسایی شده است.

 

وی افزود: پس از هفت روز، سه مورد دیگر و چند روز بعد سه مورد دیگر در خوزستان شناسایی شدند. سه تبعه عراقی مبتلا به کرونای دلتا نیز در مرز شناسایی شدند که به کشور مبداء عودت داده شدند.

 

دشتکی بیان کرد: در این راستا بر کنترل بیشتر مرزها تاکید شد. در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و ترمینال‌ها نیز باید تست‌ها و شناسایی قوی‌تری انجام شود.

 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز از عدم مراجعه ۲۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال برای دریافت واکسن گله کرده است در حالی که باید گروه‌های هدف برای تامین امنیت سلامت مردم، واکسن را دریافت کنند.

 

سلیمانی‌دشتکی گفت: امیدواریم به سرعت واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را انجام دهیم. از همه مسئولان می‌خواهم در راستای واکسیناسیون جامعه، کمک بیشتری به بهداشت و درمان کنند.

 

وی افزود: واکسن‌ها حساسیت شدیدی به گرما دارند و باید به سرعت تزریق شوند بنابراین باید سوله‌های مجهز به وسایل سرمایشی در اختیار بهداشت قرار بگیرند تا روند واکسیناسیون انجام شود.

https://hoorkhabar.ir/696327کپی شد!
20