نگرانی از بروز موج جدید کرونا در خوزستان

هورنیوز – دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان نشست فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۵ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در پی شناسایی ۱۰ مورد ابتلا به سوش جدید از نوع دلتا در خوزستان، این نشست اضطراری برگزار شده است. سه مورد از این افراد، تبعه عراقی بودند که در ورودی مرزهای شلمچه شناسایی و به کشور خود عودت داده شدند. هفت مورد دیگر در خوزستان شناسایی شدند که اولین مورد، تبعه افغان بوده است.

 

وی افزود: از این نظر نگرانی داریم و جدول برنامه‌ریزی شده اجرایی برای همه دستگاه تعیین شده است تا از ظرفیت سفیران سلامت، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر ارگان‌ها استفاده کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این کارها برای جلوگیری از وقوع موج پنجم بیماری در خوزستان انجام شده است. در این راستا واکسیناسیون نیز سرعت گرفته است. به گونه‌ای که روز گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در استان خوزستان واکسینه شدند و تلاش برای واکسینایون ۵۰ هزار نفر در روز است.

 

ابول‌نژادیان بیان کرد: افراد بالای ۶۰ سال باید در اولین فرصت در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از فراخوان، برای دریافت واکسن مراجعه کنند. مجوز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال نیز صادر شده است اما هنوز سامانه برای این افراد باز نشده است.

 

وی افزود: اگر سامانه برای یک استان باز شود اما مسائل مختلف آن دیده نشود ممکن است سیل مراجعه از استان‌های همجوار را داشته باشیم بنابراین در این خصوص در حال کار کردن هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: ۲۵ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند که باید در اولین فرصت برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه مدیریت و کاهش مرگ در بحران کرونا بسیار مهم است، افزود: مهم‌ترین تاثیر دریافت واکسن، پیشگیری از ابتلا به فرم شدید بیماری و بستری است که از مرگ جلوگیری می‌کند.

https://hoorkhabar.ir/696331کپی شد!
39