۸۵۰ هزار حاشیه‌نشین خوزستان هنوز آثار جنگ را لمس می‌کنند

هورنیوز – آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، ضمن قدردانی از سردار یوسفی برای تلاش‌های خود در زمان تصدی مدیریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و تبریک به سرهنگ حاجتی، اظهار کرد: ما در سال ۵۹ دو حادثه در تقویم داریم که همزمان آغاز شدند؛ یکی جنگ تحمیلی و دیگری دفاع مقدس بود. این دو همزاد هم هستند و اولی پایان یافت، اما دومی ادامه پیدا کرد.

 

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی صورت زشت آن حادثه است که سراسر جنگ و تحمیل و زورگویی و تجاوز و ظلم و ستم است و آثار و خرابی آن هنوز وجود دارد، اما حادثه دوم صورت زیبای آن حادثه را نشان می‌دهد و آن دفاع مقدس، مقاومت و ایستادگی بر ارزش‌های متعالی الهی است.

 

حیدری گفت: جنگ تحمیلی در سال ۶۷ به پایان رسید، اما مردم خوزستان هنوز با آثار آن درگیر هستند و همین پدیده حاشیه‌نشینی که آسیب‌های زیادی دارد از آثار جنگ تحمیلی است. جنگ به نسبت در استان‌های دیگر به پایان رسیده است، اما مردم و مسئولان خوزستانی و ۸۵۰ هزار نفری که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند با تمام وجود آثار جنگ تحمیلی را همچنان لمس می‌کنند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پیام ما به نظام و به ویژه دولت جدید این است که خوزستان هنوز درگیر جنگ است. کسی فکر نکند بازسازی انجام شد، بازسازی انجام نشد، ماله‌کشی انجام شد و آثار جنگ هنوز برقرار است. خوزستان به خاطر جنگ تحمیلی از قافله پیشرفت و توسعه عقب مانده است و لذا می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشیم.

 

وی گفت:‌ دفاع مقدس نه تنها پایان نیافت، بلکه روز به روز بر عظمت و شکوه آن اضافه می‌شود و آثار دفاع مقدس در کل منطقه مشهود است. نقش اصلی پیروزی ملت‌های مسلمان در منطقه را فرهنگ دفاع مقدس بر عهده دارد.

https://hoorkhabar.ir/696224کپی شد!
47
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.