جا ماندن دو روستای خوزستان از بازسازی سیل ۹۸

هورنیوز – محمد امید در بازدید از روستاهای بامدژ که امروز (۱۲ تیرماه) انجام شد، اظهار کرد: هدف از این بازدید، بررسی مشکلات روستاها از نزدیک است. چندین روستا که از یک شبکه آبرسانی استفاده می‌کنند، مشکل آب سالم دارند که مقرر شد در خصوص منابع ذخیره آب روستایی برای این منطقه برنامه‌ریزی شود.

 

وی افزود: یکی دو روستا در استان خوزستان در جریان بازسازی سیل سال ۹۸ از قلم افتادند و از کارهای خوبی که در سایر روستاها انجام شد، محروم شدند که باید این روستاها به لیست روستاهای قبل افزوده شوند.

 

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور با بیان اینکه در پی سیل سال ۹۸ کارهای خوبی در حوزه عمرانی انجام شده است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی در بخش عمران و آبادی روستاها و مناطق محروم کشور پیش‌بینی شده است. یکی از اهداف ما این است که برخی نقاط استان خوزستان که نیازمند توجه بیشتر هستند را از نزدیک ببینیم. در جلسه بعد از ظهر امروز نیز مشخصا به این پروژه‌ها از منابع مختص استان خوزستان کمک خواهیم کرد.

 

امید ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ در بحث آب، راه روستایی و محرومیت‌زدایی حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که با تجربه خوب عملکرد استانداری خوزستان، این منابع همیشه بهینه هزینه شده‌اند و بیش از آنچه از مرکز گرفتند، از منابع داخلی استان هزینه کردند.

 

وی بیان کرد: مشکلات و مسائل عمرانی کشور یک باره حل نمی‌شود؛ مشکلات زیاد است بنابراین در دو دوره قبل به این مشکلات توجه شده و تلاش برای رفع این مشکلات بوده است. درصدهای توجه دولت به روستا نشان می‌دهد سال به سال شرایط بهتر شده است.

 

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور گفت: در بخش‌های مختلف، تامین آب آشامیدنی روستاها در این دو دولت از ۳۰ درصد به بیش از ۸۰ درصد رسیده است که در خوزستان نیز به همین میزان است. همچنین گازرسانی از ۳۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده است که باید ۱۰ درصد باقیمانده نیز اجرا شود.

https://hoorkhabar.ir/696016کپی شد!
27
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.