اعتراض به نتیجه انتخابات راهکار قانونی دارد/ بعضی بر طبل تفرقه می کوبند

هورنیوز – مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در نشست خبری با اصحاب رسانه که بسیار پرتعداد نیز برگزار شد، اظهار داشت: همواره اصحاب رسانه را از دسته بندی های سیاسی منفک کرده ام و در تعامل و مشاوره همیشگی با ایشان هستم.

 

یوسفی به حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم با وجود تنگناهای اقتصادی در انتخابات شرکت کردند و باعث افتخار نظام شدند.

 

وی افزود: در یک ماه گذشته تمام وقتم را گذاشتم تا در هیات رئیسه ورود کنم اما عده ای تمام تلاششان را برای ایجاد هجمه به من آغاز کردند. به دورغ گفتند من در رد صلاحیت کاندیدا در شورا نقش داشته ام. از روز اول گفته ام تایید صلاحیت کاندیداهای شورا به ما مربوط نیست و باید به نهادهایی دیگر واگذار شود این را مکتوب به رییس مجلس تحویل دادم.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من در برگزاری انتخابات نقش اجرایی نداشتم، گفت: عده‌ای عنوان می کنند که صورت جلسه نهایی تاییدیه انتخابات توسط ما امضا شده است. در این زمینه باید گفت که نماینده مجلس در کدام انتخابات صورت جلسه را در تایید یا رد آن، امضا می‌کند؟

 

یوسفی افزود: عده‌ای عنوان می‌کنند که در انتخابات اهواز، صندوق مناطق حاشیه‌ای باطل شد اما تاکنون چنین اتفاقی نیافتاده است.

 

وی با بیان این که برخی در استان به دنبال ایجاد تفرقه و ایجاد شکاف قومیتی هستند گفت: اگر عده ای به نتایج انتخابات اعتراضی دارند، پذیرفتنی است اما این جای سوال دارد که چرا عده ای بر طبل تفرقه قومی می کوبند. اگر کسی اعتراضی دارد قانون گذار برایش راهکار دارد و من برای پیگیری این اعتراضات با افتخار آمادگی خود را اعلام می کنم. اگر ما در مجلس شورای اسلامی نطق آتشین داشته باشیم ولی همصدا نباشیم راه به جایی نخواهیم برد.

 

وی با بیان این که یکشنبه هفته گذشته وزارت کشور روشی را برای تجمیع آرا درست کرد و نتایج را تا چهارشنبه به درازا کشاند گفت: فرماندار اهواز۴۰ سال برای نظام زحمت کشیده است و کوتاهی وزارت کشور را استاندار و فرماندار تقبل کرد ولی آن مصاحبه فرماندار نباید آنگونه رقم می خورد و حرفها باید رودررو زده می شد.

 

وی با اشاره به این که هیچ صندوقی در انتخابات شورای شهر اهواز باطل اعلام نشده است گفت: افزایش میزان آراء باطله به دلیلی که در کشور رخ داد در این شهر هم اتفاق افتاد.

 

یوسفی در ادامه افزود: اگر کاندیدای معترض هست تمامی جلسات امروزم را لغو می کنم و همین الان منتظر کاندیداها می مانم تا حرفشان را بشونم با وجود این که هیچ وظیفه اجرایی برای نماینده های مجلس در انتخابات تعریف نشده است.

 

وی بیان داشت: در انتخابات شورای شهر اهواز تعداد زیادی را برای دخالت در تجمیع صورت جلسات آرا وارد کردند که تخلفات آنها محرز شد و ده نفر بازداشت و با نهاد قضایی معرفی شدند و در حال پیگیری تخلفات در روستاها هم هستم متاسفانه درمناطقی بیش از تعداد جمعیت روستا، رای داده شده است.

 

یوسفی عنوان کرد: من به فرماندار پیشنهاد می دهم جزئیات ۶۰ درصد آرا که توسط شعب الکترونیکی صورت گرفته است را به مردم بدهد در بازشماری آرا باید مشخص شود چه افرادی می خواهند بازشماری را انجام دهند و رسانه ها نیز باید حضور داشته باشند.

 

وی در ادامه دو خواهش از شورای شهر جدید شهر اهواز مطرح کرد: یکی اینکه از فروش زمین ها اجتناب کنند زیرا که این املاک سرمایه مردم و شهرداری است و باید از ارزش افزوده این زمین ها استفاده شود مانند راهی که دیگر کلانشهرها پیش گرفتند و دیگر اینکه اگر افرادی که قرار بوده زمینی از شهرداری بخرند و تعهداتشان را عمل نکرده اند با توجه به افزایش چشمگیر قیمت اراضی، زمین ها بازپس گرفته شوند.

 

او با اشاره به آخرین وضعیت شرکت لوله‌سازی خوزستان نیز گفت: شرکت لوله‌سازی خوزستان یک دعوای حقوقی دارد اما مورد تاکید آقای رئیسی است تا مجددا راه‌اندازی شود. به نظر می‌رسد اکنون دو نفر، مدعی مالکیت این کارخانه هستند. ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم آن‌ها را قضاوت کنیم. مساله دیگری که در رابطه با این کارخانه وجود دارد، مطالبات کارگران این کارخانه است که معیشت‌شان به خطر افتاده است.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از دلیل فروش که در رابطه با کارخانه لوله‌سازی خوزستان مطرح است، به دلیل پرداخت مطالبات کارگران این شرکت است. پیشنهادی به فردی که ادعای مالکیت کارخانه را دارد ارائه شده که ابتدا بدهی کارگران را پرداخت کند و سپس به دنبال مالکیت باشد اما عملا این اتفاق نیافتاده است و افرادی که ادعای مالکیت دارند، بدهی کارگران را پرداخت نکرده‌اند.

 

یوسفی با تاکید بر توجه به کارکنان نفت و تبدیل وضعیت کارکنان آن گفت: اولین شرط ما برای وزیر نفت آینده دولت جدید، توجه به کارکنان نفت و تبدیل وضعیت کارکنان خانواده های ایثارگر است و باید جلوگیری از تبعیض میان کارکنان در دستور کار قرار بگیرد به همین منظور روز گذشته نیز استفساریه ای را با هماهنگی نمایندگان خوزستان به وزرات نفت تحویل دادیم و پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شدیم.

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت پرسنل نفتی نیز بیان کرد: به دلیل سوءمدیریت‌های انجام‌شده در وزارت نفت امسال در بحث حقوق و مزایای پرسنل نفتی که عمدتا در مناطق جنوبی هستند، مشکلاتی به وجود آمد که ما پیگیر حل این مشکلات هستیم.

 

وی یادآور شد: متاسفانه در ده سال گذشته ریالی از بودجه دولت در زیرساختهای شهری و تکمیل سیستم حمل و نقل عمومی هزینه نشد و قول نوبخت برای اخذ بودجه مترو اهواز انجام نشد در حالی که همه کشور با اوراق توسعه یافت اما آقایان در اهواز گفتند اوراق به درد ما نمی خورد.

 

یوسفی افزود: در چندین سال حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق به فروش رسید و همه کشور، پروژه‌های عمرانی را با اوراق اجرایی کردند اما وقتی نوبت به اهواز رسید به دلیل عدم توانایی در جذب اوراق، عده‌ای عنوان کردند که اوراق به درد نمی‌خورد.

 

وی در پایان گفت: باید در دولت جدید با هم‌افزایی میان نمایندگان و ادبیات کارشناسانه، پیگیر حل مشکلات استان خوزستان باشیم. در بحث آب شرب، آب کشاورزی و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری پیگیر حل مشکلات هستیم.

https://hoorkhabar.ir/695933کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.