اولویت نخست من ؛ آرامش و رفاه شهروندان خواهد بود/ باید بستر را برای مشارکت فعالان اجتماعی و اقتصادی در توسعه شهر فراهم کرد/ هماهنگی بین بخشی و تعامل با نهادهای دولتی و حاکمیتی حلقه مفقوده توسعه شهر اهواز

هورنیوز – عباس بهمئی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در نشست خبری با اصحاب به مسئله مهم گردش مالی در شهرداری ها اشاره کرد و از تجربه خود در این خصوص گفت: در دوره قبل به لطف خدا و دوستان خوبم کاندیدای شورای شهر شهرستان رامهرمز و موفق به ورود به صحن شورای این شهرستان شدم. آن زمان از همان ابتدا تمام فکرم بر این اساس بود تا شهرداری این شهرستان گردش مالی شفاف داشته باشد که خوشبختانه موفق به تحقق این امر مهم شدم.

 

بهمئی افزود: اگر شهرداری را یک بدن در نظر بگیریم و ایده ها، مغز و تفکر آن بدن باشند، اما گردش مالی مناسبی در شریان های این سیستم و در این بدن تزریق نشود، آن بدن قادر به اجرای افکار نخواهد بود، به همین دلیل اولین اولویت ایجاد جریان سازی مالی بسیار شفاف است ، و پس از آن شفافیت در قراردادهاست.

 

بهمئی تصریح کرد: بر اساس تجربه در دوره قبل احساس کردم که می توانم برای خدمت به کلانشهر اهواز ورود کنم و معتقدم با توجه به اینکه اهواز یک کلانشهر است و مشکلات و معضلات بسیاری دارد اما همانطور که مشکلاتش بزرگ اند، ابزارهای رفع این معضلات کامل تر است و می توان از این ابزارها بهره مند شد و با استفاده از این ظرفیت ها می توانیم آینده شهرمان را تضمین کنیم.

 

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که اگر موفق به ورود به شورای شهر شدم منافع شخصی خود را در نظر نگیرم و اولویت نخست آرامش شهروندان برای ورود به شورا باشد.

 

این جوان نخبه خوزستانی در پاسخ به این سوال که در رابطه کاهش معضل دفع آب های سطحی در کلانشهر اهواز چه راهکاری دارد، عنوان کرد: تا به امروز در این خصوص طرح های بزرگی اجرا شده است و با آخرین بارندگی شاهد کاهش زمان آبگرفتی ها بودیم. پیشنهاد و راهکار من این است تا شورا به عنوان سیاست گذار در شهر فضا را برای پیاده کردن طرح ها ایجاد نماید و متفق القول عمل کنند و فضا را برای بهرهمندی از نقطه نظرات نخبگان مهیا کنند.

 

بهمئی عنوان کرد: بخشی از مشکلات کلانشهر اهواز به دلیل نبود شفافیت مالی در شهرداری و کمک به سرمایه گذاران برای ورود به شهر است و طرح ها نیمه تمام نخواهند ماند. مشکلات اداری ارباب رجوع در شهرداری هم به این موضوع یعنی حلقه مفقوده گردش مالی برمی گردد.

 

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهوازگفت: نیروها انگیزه کار کردن ندارند و به نظرم نبود دلیل بی انگیزه گی آنان نبود مکانیسم ارزشیابی و بررسی برای انتصابات غیرکارشناسی در شهرداری است. کمیته انتصابات شهرداری در اهواز باعث می شود با یک سیستم خسته مواجه باشیم. برای افزایش روحیه شهرداری باید سیستم کمیته انتصابات از بین برود وسیستم ارزشیابی برای تمام کارمندان ایجاد شود و روحیه تلاش وپشتکار درپرسنل افزایش یابد.

 

بهمئی عنوان کرد: اگر قرار است وارد شورا شوم نگاه طیفی نخواهم داشت در خصوص مطالبات پیمانکاران و هر قشری معتقدم اگر برنامه ریزی ها را در زمینه مالی و شفافیت مالی وجود داشته باشد و حسابرسی ها را به صورت دقیق انجام دهند و کارهای انجام شده را با سازمان بازرسی در میان بگذارند باعث می شود نوع پرداخت ها به موقع باشد در غیراین صورت فساد مالی شکل می گیرد و مطالبات انباشته می شوند.

 

بهمئی درباره مقابله با فساد مالی در شهرداری گفت: درحال حاضر شاهد آن هستیم که ترک تشریفاتی در شهرداری با اعداد و ارقام بسیار بالا انجام می شود که تخلف است اما می توان جلوی این تخلفات ایستاد اگرچه شورا تیمی است اما در برخورد تخلفات می تواند فردی هم ورود کند.

این جوان نخبه خوزستانی ادامه داد: اگر تعریف ها واقعی باشد و بجای اینکه سیاست گذاری شورای شهر و شهرداری سهم خواهی باشد اولویت خود را معیشت مردم و خدمات شهری در نظر بگیرد نتیجه خوبی را شاهد خواهیم بود.

https://hoorkhabar.ir/695688کپی شد!
17
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.