افزایش مصرف برق در خوزستان

هورنیوز – فرامرز شادفر مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال جاری ۶ هزار و ۵۵ گیگاوات ساعت در خوزستان برق تولید شده که در مقایسه با سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

وی افزود: از این میزان برق تولیدی در خوزستان، ۲۹ درصد را نیروگاه‌های برق آبی تولید کرده‌اند، ۶۹ درصد سهم نیروگاه‌های حرارتی بوده است و سیکل ترکیبی و حدود ۲ درصد را نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

 

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: از میزان برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی ۴۲ درصد توسط بخش دولتی و ۵۸ درصد را نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید کرده‌اند.

 

شادفر تصریح کرد: انرژی مصرفی در دو ماهه ابتدایی سال برابر با ۶ هزار و ۳۲۱ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده حدود ۲۹ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

 

وی افزود: پیک اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ نیز ۷ هزار و ۴۸۸ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

 

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: با توجه به رشد بسیار بالای بار و انرژی مصرفی مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (۱۴ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۳) به سایر ساعات شبانه‌روز توسط کلیه مصرف‌کنندگان، امری لازم و ضروری است.

https://hoorkhabar.ir/695696کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.