چرا خیابان های اهواز با اولین بارش های باران به استخر تبدیل می شوند؟

به گزارش هورنیوز، مرتضی جاویدان کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی استراتژیهای توسعه به خبرنگار ما گفت: شهروندان خوزستانی و مردم صبور اهواز خوب می‌دانند که این شهر شبکه دفع آب‌های سطح ندارد و آب‌های سطحی همیشه از طریق شبکه فاضلاب دفع می‌شود.

 

وی افزود: طی دهه گذشته لایروبی شبکه فاضلاب نیز انجام نشده است و وقتی لوله‌ها لایروبی نشوند، رسوب گرفته و مسدود می‌شوند و در نهایت با تجمیع آب در لوله‌ها باعث خردگی می‌شود و در نهایت ریزش این شبکه ها را به دنبال دارد. پس نمی شود انتظار داشت که شبکه فاضلاب بتواند در دفع آب های سطحی کمک کند.

 

این کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: معمولا بیش از ۴۰۰ نقطه بالازدگی فاضلاب در اهواز طی سالهای گذشته وجود داشته ولی این حرف‌ها هیچ اثرگذاری در مدیران وقت آبفا و شهرداری نداشته و اگر توجه می‌کردند، شهر دچار این بحران ها نمی شد!

 

مرتضی جاویدان گفت: همه مسئولین شهرداری و شوراهای قبلی و همچنین مدیران آبفای اهواز باید گزارشی کامل در خصوص عملکرد خود برای از میان برداشتن این معضل در وقت مناسب به مردم ارائه کنند تا شهروندان این کلانشهر کم کاریهای چند مدیر و ناظر را به گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی نگذارند.

 

این کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی استراتژیهای توسعه افزود: همانگونه که کارشناسان مختلف طی سالهای اخیر گفته اند، دفع آبهای سطحی یک همت ملی می خواهد و باید در کنار آن نظارت محکم و بی چون و چرا صورت پذیرد تا مثل وام بانک جهانی و … صورت نپذیرد.

 

جاویدان در پایان گفت: شورای ششم باید دفع آب های سطحی را در اولویت پیگیری مسائل عمرانی خود قرار دهد و با مشورت کارشناسان خبره کشوری و رایزنی برای ایجاد تعامل بین دستگاهای مختلف تلاش کند. این را هم بگویم هیچ مشکلی نیست که حل نشود، و مردم باید در انتخابات آتی افرادی را که می توانند این موارد را حل نمایند مدنظر داشته باشند.

https://hoorkhabar.ir/695655کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.