پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) حافظ محیط زیست

هورنیوز – مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) در بازدید ایرج سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر از مرکز دفن بهداشتی پسماند‌های صنعتی (لندفیل) این شرکت اقدام‌های زیست محیطی انجام شده در این زمینه را تشریح کرد.

 

حمیدرضا رستمی گفت: این شرکت در مرکز دفن بهداشتی پسماند‌های صنعتی (لندفیل) خود اقدام‌های مختلفی به‌منظور بهینه‌سازی اجرا کرده که انتقال پسماند‌های داخلی (۱۰ هزار تن)، احیای دیوارکشی و اصلاح شیب‌بندی حوضچه‌ها، تخلیه و لایروبی حوضچه مرکزی و کاشت هزار اصله نهال کهور در اطراف آن از جمله کار‌های اجرایی به شمار می‌روند.

 

وی اظهار داشت: اجرای پروژه تصفیه‌خانه پساب متمرکز با برنامه‌ریزی دقیق مدیران و تلاش کارشناسان ۷۶ درصد پیشرفت نشان می‌دهد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این پروژه بزرگ محیط زیستی به بهره‌برداری برسد، ضمن اینکه طرح پایش آنلاین دودکش‌های مجتمع به‌منظور کنترل فرآیند احتراق با نصب و راه‌اندازی آنالایزر‌های آنلاین روی دودکش‌ها اجرایی شده که این اقدام در کنترل آلایندگی و محیط زیست بسیار مؤثر است.

 

گفتنی است؛ همه پارامتر‌های گاز خروجی از دودکش‌های شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) سال گذشته در محدوده استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است، همچنین این پتروشیمی در سال ۹۹ توانست ۸۳ درصد از مواد هیدروکربنی را که مطابق طراحی در چاله سوخت، سوزانده می‌شد برای بازیافت از سوی شرکت‌های مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست بفروشد و مانع انتشار آلاینده‌ها به محیط زیست شود.

 

همچنین شاخص‌های آلودگی پساب شرکت پتروشیمی بندرامام با انجام اقدام‌های کنترلی و اجرای پروژه‌های محیط زیستی در سال‌های گذشته روند کاهشی داشته است و با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه متمرکز شرکت این رقم به صفر می‌رسد، ضمن اینکه پساب خروجی از این تصفیه‌خانه به‌وسیله سیستم اسمز معکوس تصفیه و بخش عمده‌ای از آن دوباره در فرآیند‌های شرکت استفاده می‌شود.

 

این پتروشیمی پس از ۹ سال دوباره واحد آمین را برای شیرین‌سازی اتان ارسالی به واحد الفین و با هدف کاهش مقدار کاستیک ضایعاتی در واحد NF ۳ عملیاتی کرد، از سوی دیگر در مدیریت فنی و تولید کیمیا طرح جداسازی پساب خروجی مخازن از پساب خروجی با هدف خنثی‌سازی بخش عمده پساب با اسید و جلوگیری از آزاد شدن گاز کلر را اجرایی کرد.

 

پروژه تصفیه‌خانه پساب متمرکز پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های محیط زیستی صنعت نفت به شمار می‌آید، این شرکت نخستین مرکز دفن بهداشتی پسماند‌های صنعتی (لندفیل) در سطح کشور را دارد که افزون بر پسماند‌های خود، پسماند‌های دیگر مجموعه‌ها و شرکت‌های صنعتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را در این مرکز امحا می‌کند.

https://hoorkhabar.ir/695613کپی شد!
133
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.