نظارت و حسابرسی حلقه مفقوده در شهرداریها!

یک کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز گفت: برای جلوگیری از فساد در شهرداری ها ابتدا باید نهادهای نظارتی سخت، مستقل و پاسخگو وجود داشته باشد و سپس قوانین شهرداری و شوراها باید به صورت کامل متحول شود.

به گزارش هورنیوز، علی اکبر جمالپور کارشناس ارشد مدیریت برنامه ریزی شهری به خبرنگار ما گفت: گذشته از انتخاب شوراهای سالم که پایه اصلی شهرداری سالم خواهد بود، مهم ترین مساله نظارت بر فعالیت شهرداری است که متاسفانه همواره با چالش و پیچیدگی همراه است. به عبارتی با وجود این که نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی، اداره کل امور شوراها و همچنین اداره کل امور شهری در استانداری ها برای نظارت تعریف شده اند، اما اقدام قوی از سوی آنان صورت نمی گیرد و البته باید اعتراف کرد که عملا توان مقابله با شهرداری ها را نیز ندارند.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز افزود: برای جلوگیری از فساد در شهرداری ها ابتدا باید نهادهای نظارتی سخت، مستقل و پاسخگو وجود داشته باشد و سپس قوانین شهرداری و شوراها باید به صورت کامل متحول شود.

وی اظهار کرد: نیاز است قوانین مالی شهرداری کوتاه، صریح و روشن، بدون تبصره و قاطع باشد تا راه نفوذ و مجراهای فساد برای شهرداری ها بسته شود. متاسفانه قوانین مالی شهرداری ها آن چنان باز، قابل تفسیر به نفع و مبهم است که می توان به راحتی آن را مورد سوء استفاده قرار داد.

جمالپور در پایان گفت: البته تعداد کمی از رسانه ها به دلیل مشکلات مالی به جای پرسشگری و مطالبه گری از شهرداری ها وابستگی مالی گسترده به این نهاد پیدا کردند. این در حالی است که رسانه ها می توانند هر نهادی را در اجرای مسئولیت خود در مسیر سلامت نگه دارند و مهم ترین وظیفه تعریف شده آنها نیز افشای پیشدستانه فساد است.

لازم به ذکر است علی اکبر جمالپور یکی از افراد با سابقه و تحصیل کرده استان خوزستان است که در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز با کد ۱۴۹۸ به رقابت می پردازد.

https://hoorkhabar.ir/695610کپی شد!
7430
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.