مهاجرت نخبگان اهواز به استان‌های دیگر بدلیل عدم شرایط مطلوب زندگی

به گزارش هورنیوز، مرتضی جاویدان کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی استراتژیهای توسعه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: یک زمانی خوزستان پر رونق ترین منطقه کشور بود و همه دوست داشتند به این استان سفر کنند، سطح رفاه بالا بود و مهاجرت از استان های دیگر به سمت آن سرازیر می شد، و می توان به جرات گفت زندگی مدرن از خوزستان در کشور آغاز شد.

 

وی افزود: متاسفانه هشت سال جنگ تحمیلی، ناکارآمدی برخی مدیران و… مخصوصا استان خوزستان را نابود کرد و کمبودهای های فراوان در استان مهاجرت نیروهای نخبه را افزایش داد که زمینه کار آفرینی و توسعه برای استان با خروج افراد نخبه و با مهارت محدود شد.

 

مرتضی جاویدان گفت: فرهنگیان مهاجرت بسیار بالایی از استان دارند، دبیران با تجربه استان تلاش دارند که از خوزستان خارج شوند که امید است با ایجاد تشکل هایی که اعضای آن افراد نخبه و دانشگاهی هستند از خروج افراد کارآفرین و نخبه جلوگیری شود. از این رو و با وجود مهاجرت تحصیل کرده ها می توان خطر خروج این قشر را گوشزد کرد و همچنین نیک می دانیم استفاده از نظرات افراد نخبه و تحصیل کرده می تواند به رونق و توسعه در استان بسیار کمک کند.

 

این کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی استراتژیهای توسعه، پیشنهاد داد و افزود: بنیاد نخبگان باید راهبرد خود را در برنامه‌های یک ساله و چند ساله تدوین و ارایه کند. برخی برنامه‌ها توسط بنیاد ملی و برخی برنامه‌ها توسط بنیاد استانی برگزار می‌شود که باید به عنوان یک طرح جامع تدوین شود تا طبق آن برنامه وظیفه هر شخص و سازمان مشخص شود. نیاز است کارگروه‌های تخصصی با حضور نخبگان تشکیل شوند و نظام تصمیم‌سازی متناسب با توان و ظرفیت شکل بگیرد و تصمیمات درست‌تر و اثرگذارتری گرفته شود. امر پژوهش، گسترش کسب و کارهای الکترونیک، ارتباط با مراکز شتاب‌دهنده، نحوه تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و … باید مورد توجه بنیاد نخبگان استان خوزستان قرار گیرد و مسایل مختلف آسیب شناسی شود تا دلیل مهاجرت نخبگان استان بررسی و اصلاح شود.

 

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در پایان یکی از دلایل شرکت کردنش در این رقابت را اینگونه بیان کرد و گفت: اهواز در توسعه نامتوازن شهری مشکل دارد، در مبحث زیباسازی علی الخصوص ورودی های شهر مشکل دارد، این شهر در کمبود بودجه عمرانی و افزایش بودجه جاری شهرداریش مشکل دارد، در حوزه جمع آوری پسماند مشکل دارد و در نهایت این شهر در توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری مشکل دارد. نخبگان و سرمایه داران شهر ما در حال مهاجرت به شهرهای دیگر هستند زیرا این شهر شرایط مطلوب کسب و کار را ندارد. انشاالله با یک انتخاب با تحقیق و مطالعه به پیشرفت این شهر کمک کنیم.

 

https://hoorkhabar.ir/695616کپی شد!
51
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.