عزت مطبوعات خط قرمز من در شورای شهر است/ اجازه ندهیم کسانی که تبلیغات میلیاردی می کنند وارد شورای شهر شوند

هورنیوز – رضا علیجانی در ابتدا اظهار کرد: متولد ۱۳۵۷ منطقه کمپلو اهواز می باشم، کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و اکنون دکترای این رشته در یکی از دانشگاه های تهران هستم. در دهه ۷۰ وارد عرصه رسانه شدم و در بخش های مختلف قلم زدم و ستون ثابت داشتم و در زمینه اقتصاد رسانه کار کرده ام و بعدها وارد شهرداری شدم و سمت های مدیریت و مشاوره را داشتم و اکنون با درخواست دوستان و حمایت هایی که از من اعلام شد خود را به عنوان کاندید شورای شهر در دوره ششم معرفی کرده ام و در این راه مشاوران و اساتید دانشگاه که در رشته برنامه ریزی شهری و جغرافیای شهری کنار من هستند بسیار مشورت گرفته ام.

 

وی گفت: بدون شک هر جا هر رسانه ای وارد می شود، مسائل مختلف را مورد بررسی قرار می دهد و طبیعی است چون ما روزانه با مردم در ارتباط هستیم و در کنار آن با مسئولین در ارتباط هستیم بهتر مشکلات و راهکار حل آنها را می توانیم مورد بررسی قرار دهیم.

 

علیجانی بیان داشت: در حال حاضر و به عقیده من بزرگترین آسیب شهرداری در سنوات گذشته تا به حال نبود برنامه ریزی و استراتژی کامل و جامع بوده است، از سوی دیگر موضوع آموزش ، چارت شهرداری، بودجه ریزی و بروکراسی اداری و کاغذبازی ها بسیار وقت گیر و مشکل ساز بوده است، این در حالی است که در بسیاری از ادارات ما از این موضوع جلوگیری به عمل آمده و روزانه از وزن زیادی کاغذ جابه جا شده جلوگیری به عمل آمده و در حمایت از محیط زیست هم کارساز بوده است و مانع از هدر رفت سرمایه و زمان شده است.

 

این کاندیدای شورای شهر اهواز گفت: در زمینه آموزش هم شهردار آن گونه که باید و شاید موفق نبوده است و آموزش های ضمن خدمت ما محدود و قابل دفاع نیست، همچنین در چارت سازمانی هم با مشکل مواجه هستیم و متاسفانه دو سازمان آتش نشانی و پسماند ما که در راس کار هستند به خوبی دیده نشده اند و هر وقت که بحث پاداش و یا چارت سازی بوده است این بچه ها فراموش شده اند.

 

وی بیان داشت: من با برنامه به این موضوع ورود کرده ام و در هفته اول، ۶ ماه اول و سال اول برنامه های خود را تدارک دیده ام، در ابتدا موضوع شفافیت را در دستور کار دارم و اجازه نمی دهم شهردار پشت درهای بسته انتخاب شود. ما در خاک و گرما کنار هم هستیم و نباید اجازه دهیم رای ها خرید و فروش شوند، نباید اجازه دهیم کاندیداهایی وارد شورای شهر شوند که توسط دلالان انتخاباتی و با هزینه های هنگفت شهر را زیر بنرهای تبلیغاتی خود برده اند، ما نباید اجازه دهیم افرادی وارد شورای شهر شوند که حتی نام خیابان های شهر اهواز را بلد نیستند.

 

علیجانی گفت: اینکه ما دارای گرایش های سیاسی هستیم مورد پذیرش ولی انتخابات شورای شهر را نباید فراموش کنیم، زیرا شورای شهر آینده ۴ ساله یک شهر را ترسیم می کند، ما نباید به گونه ای برخورد کنیم که دلسردی از شورای شهر بوجود آید و اصحاب رسانه قطعا می توانند با حمایت های خود از حق مردم با انتخاب فرد اصلح دفاع کنند و قطعا این اصحاب رسانه هستند که برای رفع مشکلات مردم نزد مسئولین سینه سپر می کنند.

 

این پیشکسوت رسانه بیان داشت: در بحث آبهای سطحی من سن و سالی نداشتم که مسائل مطرح بود و همیشه اهوازی ها از این موضوع گلایه داشتند و اکنون این مشکل هنوز پابرجاست، به عقیده من باید برای این موضوع بودجه ای مناسب لحاظ شود و با کمک از نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه حق مردم را برای رفع این مشکل بگیریم، زیرا ما نمی پذیریم که مردم وسایلشان به زیر آب برود و سقف خواسته هایشان به اینجا برسد که تنها آب به خانه هایشان ورود نکند و دیگر از شهر هوشمند و شهر الکترونیک حرفی نزنند.

 

وی گفت: کارگران شریف شهرداری بسیار مظلوم هستند، زیرا در هیچ کجای کشور نه مهمان سرایی دارند، نه رستورانی دارند، نه کیلینک پزشکی دارند و هیچ کسی به فکر رفع این مسائل نبوده است و متاسفانه این موضوع برای اصحاب رسانه هم صدق می کند و باید برای آنها هم فکری اساسی شود. یا اینکه دوستان فرهنگی و هنرمندان و نویسندگان از من حمایت کرده اند و من باید برای دغدغه های آنها در شورای شهر و شهرداری فکر اساسی کنم، زیرا معتقدم فرهنگسازی توسط این عزیزان بهتر به جامعه تزریق می شود.

 

علیجانی گفت: من با دعای پدر و مادر وارد این عرصه شدم و قصد ندارم با دادن چلوکباب و چلومرغ و کارت شارژ وارد شورای شهر شوم، اما سوالم اینجاست فردی که در شورای شهر قرار است ماهیانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد، چگونه می خواهد میلیاردها تومان برای ورود به این عرصه هزینه کند و فکری هم برای برگشت این پول نکند.

 

این کاندید ششمین دوره انتخابا شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خط قرمز شما برای اصحاب رسانه در صورت ورود به شورا چیست گفت: خط قرمز من برای اصحاب رسانه در شهرداری و شورای شهر عزت آنها است، زیرا کار رسانه یک رسالت است و اگر با رای اعتماد مردم وارد شورای شهر شوم قطعا مانع از توهین به عزت اصحاب رسانه می شوم و قطعا از اصحاب رسانه دفاع می کنم، زیرا آنها از حق مردم دفاع می کنند.

 

وی گفت: یکی دیگر از برنامه های من تلاش برای ایجاد یک مکان برای خانه مطبوعات است، همچنین در نظر گرفتن برنامه های تفریحی و ورزشی و فرهنگی از دیگر برنامه های مد نظر من است و تلاش می کنم فضای مناسبی برای توسعه رسانه ها در شهرداری و شورای شهر بوجود آید.

 

علیجانی گفت: موضوع دیگری که باید مورد بحث قرار گیرد بحث انتخاب شهردار است، شهردار اهواز باید در حد نام کلانشهر باشد و کسی که بخواهد با رانت و باج این سمت را عهده دار شود بهتر است هیچ وقت مسیرش به ساختمان قرمز رنگ شورای شهر برای گرفتن رای اعتماد از اعضای شورای شهر نخورد و انتظار داریم شهردار آینده برنامه ۴ ساله داشته باشد و در مقابل اصحاب رسانه از برنامه هایش دفاع کند.

 

وی اضافه کرد: من وارد لیست های پولی برای ورود به شورا نشده ام، بعضی ازمن برای ورود به ائتلافها پول خواسته اند و من زیر بار این قضیه نرفته ام.

https://hoorkhabar.ir/695606کپی شد!
84
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.