زمینه برای انتقال بیشتر بیماری کرونا در خوزستان مستعد شده است

هورنیوز – دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: موارد بیماری با شیب کند رو به کاهش است و وضعیت شکننده است. به محض اینکه مردم احساس می‌کنند موارد بیماری کاهش یافته است، عادی‌انگاری می‌کنند و یادشان می‌رود که باید در هر شرایطی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی افزود: با توجه به گرمای هوا در خوزستان، کولرها روشن و مردم در فضاهای بسته قرار دارند. از طرفی برخی از مردم مسافرت رفته‌اند یا می‌روند که این موارد زمینه را برای انتقال بیشتر بیماری مستعد می‌کنند.

 

علوی بیان کرد: متاسفانه روز به روز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان کاهش می‌یابد. در مناطق برخوردار شاید ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در مناطق کم برخوردار نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کم‌تر است.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: از زمانی که محدودیت‌ها رفع شده است، خیابان‌ها شلوغ شده‌اند و انگار نه انگار در وضعیت شیوع کرونا قرار داریم.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نباید به این وضعیت خوش‌بین بود. تا زمانی که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم واکسینه نشوند، تنها راهکار، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

https://hoorkhabar.ir/695603کپی شد!
22
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.