رفاه کارکنان شهرداری اهواز باید افزایش یابد

بدون جانبداری در مقایسه با سایر نهادها، شهرداری سازمانی با وظایف بسیار گسترده و پراهمیت است. گستره فعالیت شهرداری تمامی جنبه های زندگی روزمره شهروندان را در برمی گیرد و طبیعتا نقصان در عملکرد آن می تواند به شکل مشهودی زندگی شهروندان را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

 

با این وجود، فعالیت مجموعه بزرگ شهرداری بر مبنای کارکرد نیروی انسانی تهیه و تدارک دیده شده است به شکلی که نیروهای بدنه موثر و مجرب می توانند در صورت بروز اختلالات سیستمی مانند شرایط بد مالی، معضلات را جبران کنند و رویه سازمان را به مسیر درست بازگردانند.

 

طبیعتا مدیریت مجموعه شهرداری برای دستیابی به اهداف خود از جمله دارا بودن نیروی انسانی قوی و باانگیزه می بایست طرح و برنامه هایی به عنوان چشم انداز تهیه و تدارک ببیند.

 

بخش چشمگیری از بدنه کارکنان شهرداری اهواز از نیروهای شرکت های خدماتی و پیمانکاری تشکیل شده است. این نیروها علیرغم وظایف مستقیمی که در نگهداشت شهر اهواز دارند، به لحاظ حقوق و مزیا و همچنین امنیت شغلی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

 

از سالهای گذشته طرحی برای تبدیل وضعیت این نیروها ابلاغ شده که به دلایلی علیرغم پیمودن مراحل مقدماتی تاکنون اجرایی نشده است. از این رو یکی از مهمترین دستاوردهای شورای ششم شهر اهواز می تواند پیگیری تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری اهواز باشد.

 

موضوع دیگر که دارای اهمیت بسیار است و طی سالهای متمادی در برنامه های مدیریت شهری نادیده گرفته شده؛ مقوله خدمات رفاهی کارکنان شهرداری اهواز است.
در قیاس یا خدمات رفاهی سایر نهادها، کارکنان شهرداری اهواز در زمینه خدمات رفاهی در مضیقه هستند و به لحاظ تفریحی و حتی خدمات درمانی با وجود بیمه تکمیلی سالیانه ضعیف، از سطح رضایت نسبی فاصله دارند.

 

بنابراین در ششمین دور شورای اسلامی شهر اهواز، رسیدگی به وضعیت شغلی و رفاهی کارکنان شهرداری اهواز می بایست در اولویت برنامه ها قرار گیرد. بدیهی است یک کاندیدای همکار و آشنا با وضعیت موجود و می تواند دلسوزانه موارد ذکر شده را تا حصول نتیجه دنبال نماید.

 

رضا علیجانی عضو هیات مدیره خانه مطبوعات، مدیرکل اسبق روابط عمومی شهرداری، مدیرعامل سابق سازمان پسماند شهرداری اهواز و کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز

https://hoorkhabar.ir/695595کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.