کند شدن روند کاهشی ابتلا به کرونا در خوزستان

هورنیوز – دکتر سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: اخباری در خصوص افزایش تعداد بیماران و قرمز شدن شهرهای استان های جنوبی کشور همچون هرمزگان، بوشهر و کرمان به گوش می رسد که بسیار نگران کننده است.

 

وی افزود: گرم شدن هوا و زندگی اجباری در فضای بسته اتاق آن هم زیر کولر مزید بر علت شده و به انتشار ویروس کمک می کند که از این بابت نگران هستیم.

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۵۳ درصد موارد بیماری در خانواده و دورهمی های خانوادگی رخ می دهد و هیچ نشانه ای از توجه خانواده ها به این موضوع و اجتناب از آن مشاهده نمی شود.

 

وی افزود: ۲۰ درصد موارد بیماری در مراکز خرید، اماکن عمومی، بازارچه ها و پاساژها گزارش می شود که درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن حدود ۶۰ درصد است البته این میزان درصد در حاشیه شهر و بازارچه های محل عرضه کالا کمتر از ۳۰ درصد است.

 

علوی خطاب به مردم خوزستان گفت: ما از گرفتار شدن در امواج کرونا تاکنون کم آسیب ندیده ایم و جامعه ما تحمل موج دیگر کرونا را ندارد لذا باید با واکسیناسیون خود و بستگانمان طبق سند ملی و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و اجتناب از دورهمی و تجمع به کرونای منحوس فرصت بازگشت دیگری را ندهیم.

 

در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد کرونایی هستند.

https://hoorkhabar.ir/695512کپی شد!
21
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.