شش ماه تا سه سال حبس تعزیری در انتظار متخلفین قطع درخت ها

هورنیوز – سید رشید شجاعی نژاد مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز در این خصوص توضیح داد: کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده هفت در شهرداری اهواز وجود دارد که از کارشناسان خبره فضای سبز، اعضای شورای شهر و قضات تشکیل شده است و در آن موضوعاتی از قبیل قطع درختان در آن مطرح و تصمیم گرفته می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به مفاد دیگر قانون حفظ و گسترش فضای سبز عنوان کرد: هر شخصی (چه حقیقی و چه حقوقی)، درختی را در محدوده شهر قطع نماید علاوه بر حبس تعزیری به ۳ الی ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی نیز محکوم خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه با حفظ درختان می توان شهر را از آلودگی های زیست محیطی نجات داد، افزود: با اجرای صحیح قانون حفظ و گسترش فضای سبز از فضای سبز شهرمان محافظت کنیم زیرا قانون حفظ و گسترش فضای سبز حامی آینده سبز فرزندانمان است.

 

شجاعی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به ماده شش قانون حفظ و گسترش فضای سبز و به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان قطع هرنوع درخت در معابر میادین، بزرگراهها، پارکها، باغات و محلهایی که به صورت باغ شناخته شوند وهمچنین از بین بردن چمن، گل و گیاهان پوشش، مبلمان و تاسیسات فضای سبز در محدوده قانونی و حریم شهرها بدون اجازه سازمان(شهرداری)ممنوع است.

 

شایان ذکر است سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز نیز به پشتوانه این قانون با متخلفین، متصرفین و متعرضین فضای سبز بطور جدی برخورد قانونی خواهد کرد تا ضمن جبران خسارت، حقوق شهروندان و فضای سبز شهری در قبال افرادی که مسئولیت پذیر نیستند، ضایع نشود.

https://hoorkhabar.ir/695394کپی شد!
145
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.