چالشها و مسائل اساسی پیش روی ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز

یکی از مشکلات شهر اهواز در حوزه شهرسازی که می بایست شورای ششم بصورت اساسی و جدی در دستور کار قرار دهد تصویب طرح تفصیلی شهر اهواز است. نظر به اینکه طرح جامع شهر اهواز به تصویب شورای عالی معماری، شهرسازی کشور رسیده است و در جهت استفاده بهینه از اراضی شهری و تقسیم متوازن نیازهای شهری در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، خدماتی، رفاهی و همچنین توجه به شاخصه های شهر اسلامی و معماری ایرانی اسلامی در راستای تامین منابع و درآمدزایی می تواند نقش ویژه‌ای ایفا کند.

 

مواردی همچون توجه به مختصات شهر اسلامی، معماری و شهرسازی متناسب با حیات جامعه، تامین آرامش روحی و امنیت معنوی اعتلای مضامین اسلامی و انقلابی، عمرانی و آبادانی در زیبایی حفظ طبیعت و عدالت در تقسیم خدمات شهری در شورای آینده شهر اهواز حتما باید در نظر گرفته شود.

 

حفظ معنویت و اصالت شهر و پایبندی به معماری اسلامی ایرانی و رعایت استحکام بناها از مسائل اساسی است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی )در دیدار با اعضای شوراها ی شهر و شهرداران مطرح فرمودند، که ضروری است اعضای شورا موارد مذکور را بعنوان مبنای بررسی طرح جامع و تفصیلی و تصویب قوانین در شوراها و شهرداری ها قراردهند.

 

سیاوش محمودی کارشناس ارشد عمران و ساختمان

https://hoorkhabar.ir/695343کپی شد!
74