خواسته های قشر ضعیف اولویت دولت نیست

هورنیوز – مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در مورد پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران گفت: دولت وعده‌های کمک معیشتی و حتی پرداخت وام به مستاجران داد که هر یک به دلیلی به مرحله عملیاتی شدن نرسید. خلاصه کلام؛ دولت خواسته‌هاى مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه را جزو اولویت‌های خود نمی‌داند که پیگیر آنها باشد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: رشد بی‌سابقه تورم در کنار شیوع کرونا در طی دو سال اخیر عرصه زندگی را بر مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه سخت‌تر از گذشته کرده تا جایی که وعده‌هاى بی‌سرانجام دولت به دست فراموشی سپرده شده است. به فرض مثال در سال ۹۸ نزدیک به ۹۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن مستاجران در نظر گرفته شد و تنها ۷۰ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شد، البته از هر نوع تسهیلات مسکن و یا سال ۹۹ نزدیک به ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود و امسال پیش بینی می‌شود که ۲۰۰۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار در این خصوص در نظر گرفته شود که نه تنها کفاف رهن و اجاره را نمی‌دهد بلکه امیدی به عملیاتی شدن آن از طرف دولت هم نیست.

 

وعده پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران چه شد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در حال حاضر وعده پرداخت وام ودیعه مسکن که سال گذشته به مستاجران داده شد به دلیل تامین اعتبار به مرحله اجرایی شدن نرسید؛ چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم این وام با توجه به رشد تورم عملیاتی شود.

 

یوسفى ادامه داد: موضوعات اصلی که شامل نیازهای ابتدایی مردم از معیشت گرفته تا حق مسکن جزو اولویت‌های دولت نبوده و هر از چند گاهی طرح‌های پر اسم و رسم داری از طرف دولت در جهت رفع مشکلات مسکن ارائه می‌شود که بعد از مدتی به دست فراموشى سپرده مى شود.

 

وى در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجلس در بودجه مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان معادل ۲۰ درصد  از میزان پرداختی تسهیلات دولت را مکلف کرده است در حوزه مسکن از رهن و اجاره گرفته تا خرید و فروش و حتی ساخت به عنوان موالد و پیش‌ران اقتصاد به شرطی که مشکلات مردم حل شود اما باز شاهد بی‌توجهی دولت هستیم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کردبا تورم موجود پیش‌بینی می‌شود برای خانه دار شدن  یک بازه زمانی ۵٠ ساله معادل نیم قرن نیاز است، تلاش کنیم تا خانه دار شویم.

https://hoorkhabar.ir/695372کپی شد!
25
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.