انتخاب پیمانکاران بومی باید در اولویت صنایع پتروشیمی قرار گیرد

هورنیوز – حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش نخستین نمایشگاه توانمندسازی شرکت‌های منطقه در تامین نیاز های عمومی و تخصصی صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر بیان داشت: در این منطقه، ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد و شهرستان بندر ماهشهر از همه‌ی نعمت‌های الهی که لازمه پیشرفت اقتصادی می‌باشند، برخوردار است.

 

آقاجری ادامه داد: متاسفانه با تمام این نعمت‌های الهی، آمار بیکاری در این منطقه بسیار بالاست؛ به طوری که روزانه حدود ۸۰ نفر با موضوع اشتغال به دفاتر ما در حوزه انتخابیه مراجعه می‌کنند.

 

وی با انتقاد نسبت به عدم ایجاد صنایع پایین دستی در منطقه خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها در سطح منطقه بسیار خوب است؛ اما اگر با اتمام آن، تولیدات شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌ها از سوی صنایع خریداری نشده و نیازها از خارج منطقه تامین شود، برگزاری این نمایشگاه بی‌فایده است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر گردش مالی صنایع پتروشیمی در بانک‌های‌ شهرستان انجام شود و بانک‌ها به کارگاه‌ها و صنایع پایین‌دستی تسهیلات دهند، تحول خوبی در بحث تولید به وجود خواهد آمد.

 

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام‌خمینی(ره) افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پیشتیبانی و رفع موانع تولید نامگذاری کرده‌اند. چندین سال است که ایشان در رابطه با نامگذاری سال‌ها، مباحث اقتصادی را مطرح می‌کنند ولی متاسفانه ما توجه‌ای به این موضوع نمی‌کنیم که اگر توجه می‌کردیم، وضع خیلی بهتر بود.

 

وی متذکر شد: انتظار می‌رود بانک‌ها، صنایع و مجموعه‌ی مدیران‌ شهرک‌های صنعتی کمیته‌ای تشکیل داده تا بتوانیم شاهد جهش در بحث اشتغال‌زایی منطقه باشیم.

 

آقاجری با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای بومی در صنایع پتروشیمی گفت: انتظار داریم صنایع پتروشیمی در بحث انتخاب پیمانکار، پیمانکاران بومی که کیفیت کار خوب همراه با قیمت مناسب ارائه داده‌اند را در اولویت قرار دهند؛ اما متاسفانه در بعضی جاها، با اینکه پیمانکاران بومی این شرایط را دارند، از آن‌ها استفاده نمی‌شود و این موضوع در بحث اشتغال زایی موثر است.

https://hoorkhabar.ir/695376کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.