خسارت دیدن ۷۰ درصد مزارع هفت تپه به علت کم آبی

هورنیوز – حمید کریمی پور مدیر امور کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: زمین‌های زراعی این شرکت به دلیل اینکه آب مورد نیاز خود را فقط از رودخانه دز تامین می‌کردند، در مقایسه با دیگر کشت و صنعت‌ها متحمل آسیب بیشتری شده‌اند.

 

وی ادامه داد: امسال در ستاد خشکسالی استان خوزستان مصوب شد با توجه به وضعیت کم آبی و شرایط خشکسالی هر کشت و صنعت نیشکر روزانه هفت مترمکعب آب از رودخانه‌ها برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و همین مقدار نیز تاکنون محقق نشده است.

 

مدیر امور کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بیان کرد: هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شرکت هفت تپه به کشت نیشکر اختصاص یافته که فقط ۳۰ درصد این مزارع آبیاری و شرایط بحرانی ایجاد شده است در حالی که باید هر ۹ روز یکبار آبیاری می‌شدند هر ۳۰ روز یکبار آبیاری شده‌اند.

 

وی افزود: شرکت کشت و صنعت هفت تپه مطابق با سهمیه آب دریافتی عمل کرده و فعالیت در این کشت و صنعت براساس میزان آب دریافتی تنظیم و سازگار شده است.

 

کریمی پور گفت: میزان خسارت به کشت و صنعت نیشکر هفت تپه براساس ارزیابی‌ها شامل نابودی بیش از ۴۰۰ هزار تن نیشکر برآورد شده است که این مقدار خطر نابودی، ورشکستی و بیکاری بیش پنج هزار نفر از کارگران این منطقه را در پی خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/695301کپی شد!
24