مراقب سایت‌های جعلی با عنوان ثبت پرونده سلامت باشید

هورنیوز – سرهنگ شاهین حسنوند با اشاره به همه گیری و تبلیغات گسترده در خصوص تزریق واکسن کرونا اظهار داشت: به دنبال اظهارات مسئولان وزارت بهداشت درباره برنامه زمان‌بندی واکسیناسیون عمومی کشور، کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام‌هایی حاوی لینک‌های جعلی با عنوان ثبت‌نام واکسن کرونا می‌کنند.

 

وی افزود: افراد سودجو با انتشار پیام‌های ثبت نام در فضای مجازی، از شهروندان می‌خواهند که برای ثبت پرونده سلامت و دریافت واکسن کرونا وارد لینک جعلی شده و ثبت نام کنند.

 

سرهنگ حسنوند عنوان کرد: شهروندان به تبلیغات گسترده منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت واکسن کرونا و تشکیل پرونده سلامت اعتماد نکنند و به هیچ وجه به سایت‌ها و لینک‌های قرار داده شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مراجعه نکنند، زیرا ممکن است این سایت‌ها فیشینگ « جعلی » بوده و اطلاعات آنها را به سرقت ببرند.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ادامه داد: بر اساس بیانیه‌ای که وزارت بهداشت منتشر کرده، هیچ تشکیل پرونده‌ای در شرایط فعلی نیاز به ثبت نام اینترنتی ندارد و هیچ لینکی برای ثبت‌نام و پرداخت هزینه صحت ندارد و هرگونه خبری در خصوص واکسیناسیون کرونا قطعاً از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت داشتن هرگونه ابهام در مورد پرونده سلامت، با مرکز بهداشت محل سکونت خود تماس گرفته و در مورد وضعیت پرونده بهداشتی خود سوال کنند و در صورت مشاهده مواردی از قبیل تبلیغات در مورد واکسن کرونا و ارسال لینک‌های جعلی و ناشناس، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در بخش فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

https://hoorkhabar.ir/695151کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.