افزایش بهره وری در ۲۴۸ هزار هکتار از اراضی خوزستان

هورنیوز – حمید زارع قنات نوی مدیر کل دفتر نظام های بهره برداری سازمان تعاون روستایی از اهواز، گفت: با آغاز پروژه توانمند سازی و پایداری الگو‌های نظام بهره برداری در فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، شاهد افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب در ۲۴۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان خواهیم بود.

 

او افزود: پس از اتمام پروژه تشکیل و ساماندهی الگو‌های نظام بهره برداری که در سطح ۲۴۸ هزار هکتار از اراضی خوزستان اجرایی شد، حالا نوبت عملیاتی ساختن فاز پس از آن توانمند سازی و پایداری بود که هم اکنون در حال کلید خوردن است.

 

زارع قنات نوی بیان کرد: پایداری و توانمند سازی الگو‌های نظام بهره برداری به منظور افزایش بهره وری و حفاظت کمی و کیفی منابع آب کشاورزی از طریق هم سویی با برنامه‌های توسعه کشاورزی منطقه‌ای انجام می‌شود و از این پس کار الگوی کشت، توزیع حجمی آب و موارد دیگر که جز سیاست‌های جهاد کشاورزی و وزارت نیرو است از طریق این پروژه مدیریت می‌شوند.

 

مدیر کل دفتر نظام‌های بهره برداری سازمان تعاون روستایی ارتقا توانایی‌های فنی و همچنین اقتصادی بهره برداران بزرگ خوزستان را جز اولویت‌های اساسی این طرح دانست.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: استقرار مدیریت مشارکتی آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی و علاوه بر این اعمال مدیریت بهینه در تقسیم و توزیع عادلانه آب می‌تواند از وظایف اصلی این طرح باشد و سرمایه گذاری عظیمی که در آن انجام شده برای بهره مندی مناسب از شبکه آب و تاسیسات آبیاری در جهت اهداف اصلی طرح است.

https://hoorkhabar.ir/695125کپی شد!
45
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.