دورهمی های خانوادگی باعث ایجاد ۵۳ درصد ابتلا به کرونا شده است

هورنیوز – ولی‌الله حیاتی امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان اظهار کرد: با همکاری خوبی که مردم استان در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند و فعالیت دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی در طرح شهید سلیمانی، خوشبختانه خوزستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد ولی این به معنای آن نیست که ما دچار عادی انگاری شده و دوباره با چالشی در این زمینه مواجه شویم.

 

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان از مردم خواست همچوت گذشته بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات را جدی بگیرند و افزود: چیزی حدود ۵۳ درصد از مبتلایان به کرونا در خوزستان از طریق دورهمی‌ها و مراودات خانوادگی دچار این بیماری شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه مردم باید حتما از دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند تا بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این شرایط عبور کنیم ادامه داد: واقعیت این است که ما با وضعیت شکننده‌ای روبه‌رو هستیم و هر آن ممکن است مجددا به حالت قرمز بازگردیم.

 

حیاتی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در بُعد اجرای مصوبات علی‌رغم همه تاکیدات و زحمات دوستان، با نقیصه‌هایی مواجه هستیم اضافه کرد: استاندار خوزستان دیدارهای مختلفی با اقشار مختلف جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی رد عید فطر داشتند و همچنین از علما و بزرگان هم دعوت شد که در این زمینه فعالیت داشته باشند که اقدامات خوبی حاصل و مراسم‌ها در این ایام مدیریت شده اجرا شد.

 

وی از فرمانداران خواست در اجرای مصوبات و نظارت‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند تا در این شرایط با مشکلی مواجه نشویم و تصریح کرد: صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی نیز با اطلاع‌رسانی و کارهای فرهنگی در این زمینه در توجیه مردم تلاش کند.

 

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان عنوان کرد: مرزهای مسافربری ما همچنان مسدود است و در بنادر استان نیز امکان قرنطینه وجود دارد و کنترل شدیدی توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

 

وی به برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: برگزاری حضور امتحانات از مصوبات ستاد ملی است ولی از آنجا که شرایط استان خوزستان متفاوت از سایر استان‌ها است پیشنهاد می‌شود رایزنی‌ها و مکاتباتی از سوی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی با وزارت کشور صورت گیرد تا امتحانات به صور غیرحضوری برگزار شود.

 

حیاتی با بیان اینکه در صورت عدم موافقت با این موضوع پیشنهاد می‌شود آموزش و پرورش از اماکن ورزشی و مکان‌های مسقفی که دارای ارتفاعی بلند تا سقف هستند و تهویه مناسبی دارند استفاده شود ابراز کرد: دراین زمینه فرمانداران نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند تا امتحانات در فضایی مناسب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه بازار هم به مدت ۲ هفته برای گروه‌های یک و ۲ فعال است خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد کسبه استان در گروه یک و ۲ هستند از این رو فرمانداران و اتاق اصناف و صنعت و معدن با همکاری هم بر بازار نظارت داشته باشند؛ اگر به مرحله‌ای برسیم که مشاهده کردیم نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در فعالیت بازار انجام نمی‌شود قطعا برخوردهای جدی صورت می‌گیرد.

 

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان خطاب به فرمانداران تاکید کرد: همزمانی کرونا و انتخابات موجب نشود که فرمانداران دچار عادی‌انگاری شوند و گمان کنند که چون انتخابات را در پیش داریم بنابراین از شرایط کرونایی رد شدیم.

 

وی یاد آور شد: فرمانداران باید به همان اندازه که برای انتخابات وقت می‌گذارند، همان وقت هم برای ستاد کرونا گذاشته شود و به صورت جدی در این زمینه ورود کنند چرا که اگر دچار عادی‌انگاری شویم با شرایط بسیار ناگوارتری از قبل مواجه خواهیم شد.

https://hoorkhabar.ir/694849کپی شد!
55
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.