دستگاه قضا به خصوصی‌سازی شرکت تعمیر و نگهداری انتقال نیروی برق خوزستان ورود کند

هورنیوز – نماینده کارکنان شرکت تعمیر و نگهداری انتقال نیروی برق خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: سال ۸۶ به صورت غیرقانونی معاونت بهره‌برداری برق منطقه‌ای خوزستان را که یک بخش حاکمیتی بود را خصوصی کردند در حالی که طبق قانون خصوصی‌سازی شرکت‌های توزیع باید به بخش خصوصی‌واگذار شوند.

 

وی افزود: واگذار کردن همانا و بروز هزار مشکل همان، حقوق ما نصف همکارانمان در شرکت برق منطقه‌ای است، در حالی که سختی کار بر دوش ماست.

 

وی با باین اینکه ۶۰۰ نفر پرسنل در این شرکت مشغول به کار هستند تأکید کرد: تعمیر و نگهداری کلیه خطوط انتقال فشار قوی و ایستگاههای برق استان‌های خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد بر عهده ماست.

 

این نیروی صنعت برق بیان داشت: شرکت‌های تعمیر و نگهداری در سال ۸۶ در سراسر کشور مستقل شدند اما به چند صورت این اتفاق افتاد. برخی نیمه دولتی، برخی تعاونی و تعدادی هم به صورت خصوصی ادامه کار دادند. در حالی که تأکید اصل ۴۴ بر عدم جداسازی و در صورت جداسازی فعالیت به صورت تعاونی و مشارکت کلیه اعضا است.

 

وی افزود: اما در شرکت تعمیر و نگهداری انتقال نیروی برق خوزستان ۲۲ نفر سهامدار ویژه شده‌اند و شرکت را به نوعی به پیمانکاری تبدیل کرده‌اند و شرکت‌های تار عنکبوتی درست کرده‌اند و بین خودشان زد و بندهایی دارند و یک سری توافقات داخلی انجام می‌دهند.

 

او بیان داشت: هلدینگ دانیال به عنوان شرکت مادرتخصصی و بالادست شرکت تعمیر و نگهداری انتقال نیروی برق خوزستان سهام کارکنان شرکت را که ۶۷/۳ درصد سهام شرکت بود به نفع خود خریداری کرد و سرمایه شرکت را به سمت خود برد.

 

تجمع‌کنندگان تأکید کردند: سال به سال شرایط ما رو به تنزل می‌رود و می‌خواهیم قبل از اینکه مثل هفت‌تپه به قهقرا و نابودی برویم قویه قضائیه و سازمان بازرسی به این مسئله ورود کنند و تخلفات صورت گرفته را بررسی کنند. با شورای تأمین استان خوزستان و اداره کار و وزارت نیرو و مجمع نمایندگان خوزستان و ستاد امر به معروف هم مکاتبه کرده‌ایم.

کیهان

https://hoorkhabar.ir/694846کپی شد!
94
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.