بیش از ۹۰ هزار فارغ‌التحصیل بیکار در خوزستان وجود دارد!

هورنیوز – مهرداد نیکو در جلسه شورای اشتغال خوزستان که دیروز (۲۲ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، نرخ بیکاری در خوزستان ۱۴.۵ درصد است که معادل ۲۱۹ هزار نفر جمعیت بیکار است. برابر آخرین آمار مرکز آمار ایران، در خوزستان ۲۱۹ هزار نفر جمعیت بیکار داریم که ۸۵ درصد از این جمعیت در نقاط شهری و ۱۴.۹ درصد در مناطق روستایی قرار دارند.

 

وی افزود: ۶۸ درصد از جمعیت بیکاران در خوزستان معادل ۱۴۹ هزار نفر، مرد و ۳۲ درصد یعنی جمعیتی معادل حدود ۷۰ هزار نفر زن هستند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: بر اساس آمار، یک میلیون و ۸۵ هزار مرد و ۲۳۰ هزار نفر زن در خوزستان شاغل هستند. نرخ بیکاری جوانان در خوزستان ۳۳.۲ درصد و معادل ۷۲ هزار نفر است. نرخ بیکاران دارای تحصیلات دانشگاهی و با سواد استان خوزستان نیز ۴۳.۶ درصد و معادل ۹۴ هزار نفر است.

 

نیکو ادامه داد: نرخ بیکاری افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در خوزستان به ما نشان می‌دهد که باید در ایجاد اشتغال و سیاستگذاری روی چه گروه‌هایی تمرکز کنیم. در این زمینه به دنبال فعال کردن بحث اقتصاد دانش بنیاد و پارک‌های علم و فناوری هستیم تا برای این بخش، اشتغال‌زایی کنیم.

 

وی افزود: ۹۴ هزار فارغ‌التحصیل بیکار در خوزستان نشان‌دهنده لشکر بیکاران در استان است که باید برای ایجاد اشتغال در این بخش تمرکز کرد. با توجه به آمار بیکاری زنان در خوزستان نیز باید سیاستگذاری خاصی در اشتغال زنان در خوزستان انجام دهیم زیرا حدود ۷۰ هزار زن در خوزستان که غالبا تحصیل کرده‌اند، بیکار هستند.

 

نیکو با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در خوزستان ۱۴.۵ است، گفت: هفت شهرستان آغاجاری، اندیکا، مسجدسلیمان، آبادان، ایذه، اندیمشک و هفتکل در خوزستان بالاترین نرخ بیکاری را دارند و در اشتغال‌زایی، عمده تمرکز باید روی ایجاد اشتغال در این شهرستان‌ها باشد.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/694822کپی شد!
181
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.