زنان مطالبه گر خوزستان کجایند؟

به گزارش هورنیوز، همیشه مطرح است زنان نیمی از جمعیت فعال کشور هستند، کلیشه ای ترین جمله ای که انگیزه برگزاری جلسات مختلف دولت با زنان در این سالها شده است.

 

دو روز گذشته استاندار خوزستان با همین نگاه جلسه ای را با زنان تحت عنوان “نشست با بانوان فعال در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی” البته با گزینش خاص برگزار کرد. استاندار تازه کار خوزستان که با این نشست بر رفتار غیراعتدالی دو استاندار پیشین مهر تاییدی زد عملا روش و منش خود را در بستن راه مطالبه گری در حوزه زنان هم نشان داد.

 

سلیمانی دشتکی باید سه نکته زیر را از جامعه مطالبه گر زنان اول بعنوان تذکر و بعد یک پیشنهاد معتدل را در مطالبه گری مد نظر داشته باشد.

نکته اول اینکه: شیوه نشست مطالبه گری و نقد یا حتی نشست و هم اندیشی با زنان با دعوت از زنان دولتی و یا سهم بگیر از دولت از جانب استانداری، در ادامه راه او بر سکانداری خوزستان با اختلال در روند حوزه زنان و خانواده همراه خواهد کرد.

 

نکته دوم: عملا حوزه زنان استانداری خوزستان در زمان دشتکی بیش از تمام وقت، راکد و منفعل و با این نشست نابلد جلوه کرده است!

 

نکته سوم: زنان نخبه و روشنفکر و اساتید دانشگاه و حوزه بعد از این با دیدگاهی منفی به روند عملکرد (که تاکنون نبوده) سلیمانی دشتکی در خوزستان نگاه خواهند کرد و عملا همکاری آنها بیش از پیش با دولت قطع خواهد شد.

 

اما پیشنهاد ما اینست که در یک مصاحبه آقای سلیمانی دشتکی از چگونگی عملکرد خود در این مدت و نشست های بعضا گزینشی پرده بردارد و بیش از پیش جامعه زنان را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری عامدا یا غیر عمدی به ورطه نا امیدی و عدم مشارکت نزدیک ننماید.

https://hoorkhabar.ir/694795کپی شد!
44