استخدام سفارشی در شهرداری‌های خوزستان ممنوع است؛ شهرداران متخلف برکنار می‌شوند

به گزارش هورنیوز ؛ استاندار خوزستان با بیان اینکه استخدام در شهرداری‌ها باید براساس آزمون رسمی باشد اظهار کرد: امروز به معاون عمرانی استانداری دستور دادم به کلیه شهرداران استان بخشنامه کند که استخدام سفارشی در شهرداری‌های استان ممنوع است و اگر یک شهردار براساس توصیه و فشار اصحاب قدرت اقدام به استخدام خارج از ضابطه کند برکنار خواهد شد.

 

قاسم سلیمانی دشتکی امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در حاشیه نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در بحث تصادفات رانندگی استان یک پژوهش علمی در حال انجام است که این پژوهش تاکنون۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی ادامه داد: در این پژوهش برای هر شهرستان در زمینه میزان و علل تصادفات در مناطق حادثه خیز و نیز بحث گذاشتن نیوجرسی، گاردیل و دوربین و سایر عوامل زیر ساختی روانی و اجتماعی که منجر به حوادث رانندگی در استان می‌شوند بررسی‌هایی صورت گرفته که همگی این موارد در قالب یکسری کتابچه‌هایی به عنوان سند پیشگیری از تصادفات تهیه و تنظیم شده‌اند.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: این کتابچه‌ها ظرف ۱۰ روز آینده به دستگاههای مربوطه ابلاغ خواهد شد تا پس از اخذ نظرات نهایی آنها، ظرف دو ماه آینده جهت اجرا به شهرستانهای استان ابلاغ شود.

 

سلیمانی ضمن اشاره به سرقت تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در استان گفت: از آنجایی که در برخی مناطق به علت وجود دوربین، این سارقان را می‌توان به راحتی شناسایی کرد لذا نیروی انتظامی باید به سرعت نسبت به دستگیری آنها اقدام کند.

 

وی ادامه داد: همچنین در بحث تیراندازی‌ها در مراسمات عزا و جشن‌ها نیز از نیروی انتظامی و دستگاه قضا درخواست دارم که با این موارد به طور قاطع برخورد کنند و کسانی که مبادرت به چنین کارهایی می‌کنند را پس از دستگیر و ضبط اسلحه آنها، به اشد مجازات برسانند تا باردیگر جرات انجام چنین کارهای غیر قانونی را نداشته باشند.

 

استاندار خوزستان یادآوری کرد: ما خدمت‌گذار مردم هستیم و در برابر خواسته‌ها و مطالبات قانونی آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم ولی در برابر افراد شرور و قانون شکن و افرادی که در جامعه تفنگ به دست می‌گیرند با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

 

سلیمانی در مورد مشکل حقوق عقب افتاده پاکبانان شهرداری کارون گفت: برطبق آمار، شهرداری کارون تنها به ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیرو پاکبان نیاز دارد ولی در کمال شگفتی بالای ۱۰۰۰ نیرو پاکبان در این شهرداری مشغول به کار است یعنی اگر تمام بودجه عمرانی شهرستان را نیز به این نیروها بدهیم باز هم کفاف نمی‌کند.

 

وی بیان کرد: باید از شهردار کارون پرسید مگر این شهرستان به چند نفر پاکبان نیاز دارد که این همه نیرو اضافه بر سازمان در آن جذب شده است؟

 

استاندار خوزستان اظهار کرد: باید یک گروه بازرسی برای تحقیق و تفحص در این زمینه تشکیل شود تا مشخص گردد که این همه نیرو به دستور چه کسی و براساس چه ساز و کاری جذب شده‌اند و اصلا این نیروها کجا هستند؟ آیا همه در شهرداری کارون مشغولند؟ یا در شهر یا استان دیگری هستند و به اسم پاکبان از این شهرداری حقوق دریافت می‌کنند؟

 

سلیمانی افزود: البته من نمی‌گویم کسی اخراج شود ولی کسانی که در شهر یا استان‌های دیگر هستند و تحت عنوان نیروی شهرداری حقوق می‌گیرند باید بلافاصله پس از شناسایی اخراج شوند.

 

وی با بیان اینکه استخدام در شهرداری‌ها باید براساس آزمون رسمی باشد اظهار کرد: امروز به معاون عمرانی استانداری دستور دادم به کلیه شهرداران استان بخشنامه کند که استخدام سفارشی در شهرداری‌های استان ممنوع است و اگر یک شهردار براساس توصیه و فشار اصحاب قدرت اقدام به استخدام خارج از ضابطه در شهرداری متبوع کند برکنار خواهد شد.

 

استاندار خوزستان در مورد پرداخت مطالبات پاکبانان شهرداری کارون و سوسنگرد نیز خبر داد: طی رایزنی‌های صورت گرفته با امور مالیاتی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور قرار است ظرف دو هفته آینده منبعی برای پرداخت حقوق عقب افتاده پاکبانان این دو شهرستان مشخص شود.

 

سلیمانی در پایان وجود ۶۰ نیروی شهرداری در استانداری خوزستان را کار غیرقانونی دانست و گفت: این نیروها که حقوق و مزایای خود را از شهرداری دریافت می‌کنند نیز باید هرچه سریعتر به مجموعه شهرداری‌ برگردند.

https://hoorkhabar.ir/694706کپی شد!
70