آیا فرمان بر خورد با حلقه نرگس و دنبالچه های آن صادر شده است؟

هورنیوز – عزل پی در پی مدیران حلقه نرگس در استانداری خوزستان و شهرداری اهواز، گویا خبر از برخورد سازمان یافته با عناصر این محفل و پایان عمر سیاسی وابستگان آن دارد.

 

اگر عزل ناگهانی غلامرضا شریعتی و موسی شاعری، که به فاصله یک هفته از یکدیگر اتفاق افتاد را در کنار وقایع و تغییرات بعدی بگذاریم، متوجه وجود یک برنامه از پیش تعیین شده، برای مبارزه با حلقه نرگس در خوزستان می شویم، گفته می شود مهمترین جرقه عزل غلامرضا شریعتی در وقایع کارگری پیرامون فروش کارخانه هفت تپه و لوله سازی خوزستان اتفاق افتاد، مسئله ای که پای نهادهای نظارتی از جمله کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را بیش از پیش به خوزستان باز کرد و ضربه مهلکی به تاخت و تاز حلقه نرگس در عرصه سیاسی استان خوزستان و شهر اهواز وارد کرد، اراده ای اندیشیده شده، در شناسایی و کنار گذاشته شدن عناصر این حلقه از سطوح مدیریتی و موقعیت های اجتماعی در حال فعالیت است.

 

حلقه نرگس نام گروه سیاسی، اقتصادی است که نزدیک به یک دهه در استان خوزستان فعالیت داشتند، این گروه برای رسیدن به ثروت و قدرت از روش به خدمت گیری رسانه ها و توزیع پولهای هنگفت استفاده می کرد و هلدینگی از رسانه های همگرا ایجاد کرد که در مواقع ضروری به همپوشانی مجموعه ای از مدیران، پیمانکاران این حلقه مبادرت می کردند.

 

این اراده، تاکنون موفق به ازهم پاشیدن بخشی از گعده های حلقه نرگس بخصوص در مجموعه معاونت سیاسی و… و قطع تزریق پول به رسانه‌های همسود شده است، پاکسازی حلقه نرگس از شرکت آب و فاضلاب و شهرداری هم شروع شده که نشان از رویکرد جدی نهادهای نظارتی به حلقه زدایی از استان دارد.

 

از طرفی عزل شاعری هم ضربه مهلک دیگری به حلقه نرگس بود که به برنامه های دراز مدت اقتصادی سیاسی این محفل برای بقاء در دولت های بعدی پایان داد. برنامه ای که شامل خزیدن در ذیل پوشش اصولگرایی با استفاده از عناصر شبه انقلابی پیرامون موسی شاعری بود که با نامه عزل شاعری از سوی سازمان بازرسی ناکام ماند.

 

همچنین کنار گذاشته شدن معاونت خدمات شهری که (از بستگان م. مرعشی، مالک میدان تره بار است) عزل معاون فنی شهرداری (که برادر خانم روزبه کردونی از معاونین وزارت کار است) و عزل معاون مالی اقتصادی (که از دوستان نزدیک غلامرضا شریعتی است) خبر از ورود به فاز جدیدی از برخورد با عوامل ایجاد نارضایتی و ناکارآمدی در شهرداری اهواز را دارد.

 

تجربه نشان داده به هر میزان که عناصر حلقه نرگس از صحنه مدیریت استان کنار گذاشته شوند، حاشیه ها کمتر و آرامش و سلامت بیشتری به ادارات استان باز خواهد گشت، لذا انتظار می رود اراده های گمنامی که دلسوزانه در پی سالم سازی محیط ادارات از تاثیر پذیری گعده ها و محافل شبه مافیایی هستند، توجه خود را به همدستی جریانات فاسد رسانه ای و برخی نمایندگان به ظاهر انقلابی که با بریدن و فاصله گرفتن از مردم عملا” رو در روی خدمات دهی صادقانه ایستاده اند معطوف نمایند و برای سالم سازی شورای ششم از هم اکنون هشیار و پای کار باشند.

 

محمد امین منتظر المهدی

https://hoorkhabar.ir/694521کپی شد!
101
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.