دستور نظارت ویژه بر اجرای محدودیت‌ها در خوزستان صادر شد

هورنیوز – معاون امنیتی انتظامی و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در استان، امروز در جلسه ستاد کرونا در آبادان گفت: از همین امشب کارگروه‌های ویژه نظارت بر اجرای محدودیت‌ها و برخورد قانونی با متخلفان تشکیل شود.

 

گروه‌های ۷ نفره متشکل از سپاه، نیروی انتظامی، دانشکده علوم پزشکی و مراجع نظارتی به مناطق آسیب پذیر و آلوده اعزام و هرچه زودتر کنترل و پایش به صورت ویژه انجام شود.

 

ولی اله حیاتی افزود: صداوسیمای آبادان از مراکز پویا و حرفه‌ای کشور است، از مجموعه رادیو و تلویزیون آبادان درخواست می کنیم در راستای فرهنگ سازی بیشتر و بهتر از معتمدان و سران عشایر و طوایف دعوت کند تا آنان نیز از ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از برگزاری انواع مراسم بگویند، زیرا بیش از ۵۵ درصد از بیماران کرونایی در دورهمی خانوادگی و تفرجگاه‌ها مبتلا شده اند.

 

وی گفت: به هیچ عنوان پذیرفته نیست که مشاغل گروه دو، سه و چهار در زمان اجرای محدودیت‌ها فعالیت نمایند. باید به صورت جدی با قانون شکنان برخورد شود.

 

مشاغل گروه یک نیز که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید پلمب شود.

 

معاون امنیتی، انتظامی استاندار خوزستان تصریح کرد: از صیادانی که در خارج از مرز‌ها تردد می‌کنند حتما آزمایش کرونا گرفته شود.

 

هرگونه مراسم و اجتماع، غیرقانونی است و متخلفان باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

 

وی این را هم اضافه کرد که: پیش از فعالیت دست فروشان و بازار‌های بساطی باید هشدار لازم داده شود تا شاهد فعالیت اینگونه باز‌ارها نباشیم.

 

 

رییس دانشکده جندی شاپور اهواز در نشست مقابله با کرونا گفت: شب نشینی و دورهمی‌ها در روز‌های اخیر سبب اوج گیری بیشتر کرونا در استان شده است.
در آبادان به ازای هر ۱۰۰ آزمایش کرونا،۵۶ مورد مثبت می‌شود، این یعنی آبادان بیشترین میزان بار و آلودگی را در خوزستان داراست، پس از آن دزفول آلوده‌ترین شهر استان است.

 

دکتر ابول نژادیان افزود: از صیادان در مرز‌های آبی باید به صورت هفتگی یا سه روزه آزمایش کرونا انجام شود و اگر آزمایش کسی مثبت شد همانند مرز‌های خاجی استان باید در مرز قرنطینه شود.

 

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان هم از مسئولان استانداری خواست مرز‌ها و عبور و مرور اتباع خارجی را کنترل کنند تا شاهد اوج گیری بیشتر کرونا در منطقه نباشیم.

 

دکتر سلمانزاده خاطر نشان کرد: شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بسبب موقعیت جغرافیایی و استراتژیک دارای امکاناتی، چون فرودگاه و رفت و آمد‌های ویژه است که با بسیاری از شهرستان‌های دیگر استان متفاوت است، از مسئولان نظارت بیشتر و پایش دقیق‌تر می‌خواهیم. محدودیت‌های کرونایی در آبادان و خرمشهر متناسب با وضعیت قرمز و بحرانی کنونی اعمال نمی‌شود.

 

وی یاد آور شد: مناطق ذوالفقاری و کوی بهار در آبادان از جمله نقاطی است که به نسب سایر مناطق بیشترین آلودگی کرونایی را دارد، میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی حدود ۴۰ تا ۵۰درصد گزارش شده که روند کاهشی و نامناسبی دارد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان هم در این نشست با یادآوری طرح شهید سلیمانی در خوزستان گفت: این طرح از بیستم آبان ۱۳۹۹ با هدف رهگیری و رصد افراد کرونایی اجرا و از بیستم اسفند ۱۳۹۹ تشدید شد، پس از اجرای این طرح شاهد کاهش ۴۰درصدی افراد درگیر با کرونا، کاهش ۵۰درصدی بستری‌ها و افزایش ۹۰ درصدی انواع کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونایی بودیم.

 

عبدالرضا حاجتی تاکید کرد: متاسفانه برخی مسئولان در منطقه آزاد اروند در اجرای محدودیت‌ها و امدادرسانی گروه و سازمان‌های درگیر با کنترل کرونا بسیار ضعیف عمل می‌کنند که سبب از بین رفتن زحمات افراد در طرح شهید سلیمانی می‌شود.

 

فرهنگ سازی و قانون مداری در زمینه مقابله با کرونا و اجرای محدودیت‌ها همچنان باید اولویت اصلی مسئولان باشد

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی پور امام جمعه آبادان هم در این نشست استانی از تلاش و فرهنگ‌سازی رسانه ها به ویژه صداوسیما از ابتدای آغاز کرونا تا کنون قدردانی کرد.

https://hoorkhabar.ir/694505کپی شد!
31
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.