قیمت های واقعی کالا‌ها در بازار خوزستان کدام است؟

هورنیوز – برخی بررسی‌های میدانی خبرنگاران ما نشان می‌دهد که اقبال برخی از مردم استان برای اطلاع از قیمت درج شده بر روی کالا‌ها و خدمات به فروش رسیده در بازار، در مقایسه با مردم دیگر استان‌ها پایین است.

 

در این بررسی‌ها اینگونه آمده است که خرید یک کالا پس از چرخی در بازار و مقایسه قیمت‌های فروشگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

 

این در حالی ست که تمامی کالا‌ها و خدمات پیش از رسیدن به بازار عرضه، قیمت مصوب دارند و صاحبان واحد‌های صنفی بر اساس این قیمت گذاری باید نسبت به فروش و عرضه یک محصول یا کالا اقدام کنند.

 

دراین بین چگونگی آگاهی مردم از واقعی یا غیر واقعی بودن قیمت‌ها و اطمینان از نبود تخلف در این زمینه نیز به راحتی امکان پذیر است.

 

پیش از مراجعه به بازار برای خرید کالا و خدمات مورد نظر، سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات یا ۱۲۴، مرجعی ایمن برای خریدی آگاهانه و مطمئن است.

 

سامانه‌ای که به دو صورت الکترونیکی و شماره تلفن، در اختیار عموم مردم قرار داده شده است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به آن، علاوه بر اطلاع از قیمت‌های مصوب هرکالا و محصول، تخلف‌های صورت گرفته از سوی واحد‌های صنفی یا عرضه کنندگان کالا و خدمات را نیز گزارش دهند.

 

شهروندان می‌توانند در صورت ارائه کالا و خدمات با قیمتی بیش از قیمت اعلام شده در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات یا ۱۲۴، گزارش تخلف و شکایت خود از اصناف متخلف را از طریق بخش ثبت شکایتِ درگاه اینترنتی www.۱۲۴.ir و یا شماره تلفن ۱۲۴ اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان به گزارش‌های آن‌ها رسیدگی شود.

 

بی شک، اعتماد شهروندان به این سامانه و گزارش‌های ارائه داده از تخلف‌ها، علاوه بر جلوگیری از سود جویی برخی اصناف و صاحبان مشاغل، در کنترل و تنظیم قیمت‌های مصوب بازار نیز، نقش پر رنگی ایفا خواهد کرد.

https://hoorkhabar.ir/694471کپی شد!
61
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.