ضرورت توجه مدیران شهری به زیباسازی کلانشهر اهواز

به گزارش هورنیوز؛  چهره و نمای شهر یکی از اولین شاهدان و بلندگوهای ضعف یا قوت مدیریت هر شهر است. وقتی ما به شهری وارد می شویم که پر است از نماد ها و المان های شکیل و با مبلمان شهری زیبا، قطعا از ورود به آن شهر لذت برده و ناخودآگاه مدیریت  و عوامل چنین نظم و زیبایی را می ستاییم.

 

این پاراگراف چند خطی برای ما خوزستانی ها و به خصوص اهوازی ها حسابی قابل درک است چرا که این حس را بسیاری از ما پس از ورود به بسیاری از شهرهای همتراز اهواز تجربه کرده ایم؛ تجربه ای توام با حسرت!

 

برای اهالی اهواز که در ریخت و چهره شهرشان کمترین زیبایی ممکن به کار رفته است همواره زیبایی شهرهایی همچون اصفهان یک حسرت بوده و همین موضوع نیز در کنار سایر عوامل خوزستانی ها و اهوازی های زیادی را به شهرهای مختلف کشور کوچانده است.

 

اگر بخواهیم به مدیریت و عملکرد شهرداران و شوراهای چند دوره اخیر در امر زیباسازی کلانشهر اهواز نمره ای بدهیم قطعا آنها مردود هستند چرا که به شهادت همه آنچه در گوشه گوشه این شهر به چشم می بینیم، آنها نتوانسته اند این شهر را در حد و سطحی که قرار دارد زیباسازی نمایند.

 

توسعه نابرابر فضای سبز، ضعف مبلمان شهری، نورپردازی، ناتوانی در نمادسازی و نصب تندیس ها و المان های مناسب با شرایط فرهنگی و محیطی و… همه و همه نقاط ضعف و حفره های مدیریت شهری کلانشهر اهواز است که تا به امروز همچنان پا برجا هستند.

 

یکی دیگر از نشانه های آشکار عدم توانایی و کارنامه ضعیف مدیران شهری اهواز در امر زیباسازی پایتخت نفتی کشور، واماندگی و ناتوانی در سر و سامان بخشیدن به ورودی های اهواز است؛ مبادی هر شهر اولین جایی است که یک مسافر به هنگام سفر از آن شهربه ذهن می سپارد اما متاسفانه این امر همانند کمربند سبز اهواز که سال ها است مغفول مانده، خارج از محدوده دید و چشم مدیران پیشین و فعلی اهواز مانده و با کمترین تغییری همانند یکی دو دههه اخیر پذیرای مسافران است.

 

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم که شاید در برخی از موارد کارهایی برای زیباسازی اهواز انجام شده که نمونه آن می توان به پل طبیعت اشاره نمود اما مواردی از این قبیل نیز محدود به محله هایی خاص می شود و ساکنان محله هایی همچون حصیرآباد، زیتون کارگری، کیان و امثالهم کمترین بهره ای در این زمینه نبرده اند.

 

شاید اگر مدیران شهری اهواز از افرادی کارآزموده در این زمینه بهره می بردند امروز چهره اهواز به گونه ی دیگری می بود؛ امیدواریم این امر مهم نصب العین مدیران شهری آینده اهواز باشد و به فکر تحول در زمینه زیباسازی این شهر مهم باشند.

ایمان علیرضایی

 

https://hoorkhabar.ir/694451کپی شد!
71
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.