افزایش ۵۷ درصدی بیماری کووید ۱۹ در خوزستان

هوزنیوز – دکتر سیدمحمد علوی اظهار داشت: برای کنترل کرونا باید پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه محل زندگی و کار، اجتناب از تجمع و مسافرت، قرنطینه خانگی و شهرها، بیماریابی، تست و جدا سازی بیماران رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه روند بیماری در کشور و استان سیر افزایشی دارد افزود: بعد از چند روز کاهش موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان، از روز هفتم فروردین ماه روند صعودی مسافرت ها، ترددها و حضور در تجمع باعث افزایش موارد بیماری در خوزستان شد.

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: چرا باید در استان خوزستان شاهد افت و خیز بیماری باشیم و چرا در کنترل بیماری مردم و مسئولان هماهنگ و هم سو نیستند.

 

وی ادامه داد: چرا از تجربه کشورهای موفق در کنترل بیماری نظیر ویتنام و سنگاپور استفاده نمی کنیم. این کشورها از واکسن و دارو استفاده نکردند بلکه تنها انضباط و اجرای سختگیرانه مقررات بهداشتی و محدودیت ترددها را اعمال کردند.

 

علوی خطاب به مردم گفت: اگر در مقابل سلامتی دیگران احساس مسئولیت می کنید بدون توجه به موقعیت شغلی و گرایش سیاسی و اعتقادی، پروتکل ها را رعایت کرده و دیگران را به اجرای آنها تشویق و ترغیب کنید همچنین از اشاعه باورهای غلط و اطلاعات نادرست به شدت بپرهیزید.

 

وی در خصوص وضعیت بیماری در روزهای آینده افزود: اگر مردم فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در تجمع به خصوص مراسم جشن و عزاداری های بزرگ پرهیز کنند قطعا می توانیم بیماری را مهار کنیم.

 

در حال حاضر ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان نارنجی هستند.

 

https://hoorkhabar.ir/694133کپی شد!
79
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.