سازمانی که صمت مردم خوزستان نیست

پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز در گزارش های متعدد سال گذشته خود به گرانی قیمت مصالح ساختمانی و مخصوصا سیمان اشاره کرده، که این اطلاع رسانی در گوش مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به دلایل مختلف فرو نرفته و پس از کش و قوس های فراوان و اطلاع رسانی برخی رسانه های دیگر همراه با پیگیری مسئولین نظارتی، رئیس سازمان صمت تنها با مصاحبه ای پس از گذشت چند ماه از این گرانی ها و … در هشتم فروردین ماه امسال می گوید: درصورت افزایش هرگونه نرخ کالا و خدمات در استان بدون مجوزهای قانونی علاوه بر جریمه توسط سازمان صمت، متخلفان به مراجع قضایی به عنوان اخلال گران در اقتصاد معرفی خواهند شد.

 

وی پس از گزارش های چندماه گذشته رسانه های مختلف روزی گرانی قیمت مصالح و سیمان در خوزستان را به گردن حمل و نقل و هزینه های آن می اندازد روز دیگر افت فشار گاز و…؛ در نهایت هم که نماینده عالی دولت در استان تغییر می کند با چرخشی ۱۸۰ درجه ای، اخلال گران این بازار را تهدید می کند!

آشفتگی و ناکارآمدی مدیریت این سازمان فقط به بازار مصالح ساختمانی ختم نمی شود، بلکه طی روزهای گذشته شاهد افسارگسیختگی قیمت بازار شکر، مرغ، روغن، برنج و دیگر مایحتاج خانوارها نیز بوده ایم.

 

این سردرگمی ها به بازار میوه شب عید نیز سرایت کرده، تا آنجایی که عبدالرضا جمالی‌پور رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز می گوید: امسال به این دلیل که حتی قیمت میوه‌های تنظیم بازاری بالا بود، استقبالی از سوی مردم برای خرید این میوه‌ها وجود نداشت؛ میوه‌های تنظیم بازار نسبت به سال گذشته قیمت بسیار بیشتری داشتند و امسال قیمت میوه تنظیم بازار تفاوت آن چنانی با میوه بازار آزاد نداشت.

در همین خصوص کسبه و بازاریان صنف میوه و تره بار با تماس به خبرنگار هورنیوز گفتند: عدم نظارت جدی سازمان صمت خوزستان باعث وضعیت نابسامان در کیفیت میوه‌های نوروزی شده و انتقاد شدید و گلایه مردم از کیفیت پایین و قیمت بالا را در پی داشته است.

یکی از این کسبه می گوید: واقعیت این است که عملکرد سازمان صمت خوزستان جهت خرید میوه با کیفیت و ارزان بسیار ضعیف بوده و مهمتر اینکه گلچین کردن میوه‌های انباری و توزیع در بازار آزاد و استفاده چند هزار تومانی دلالان این حوزه، آشفته بازار روزهای گذشته اهواز و خوزستان را رقم زده است.

در پایان تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی معتقدند، مدیران سازمان صمت استان خوزستان حالِ نظارت بر بازارهای مختلف استان را ندارند، ضمن اینکه آنقدر حاشیه امن برای این مدیران وجود دارد که پاسخگوی رسانه های رسمی و پرسشگر هم نیستند. در این میان انتظار می رود استاندار خوزستان هرچه سریعتر باید به این ناکارآمدی در سازمانی که با نظارت و تنظیم قیمت های بازار و مایحتاج مردم ارتباط دارد پایان دهد.

https://hoorkhabar.ir/694106کپی شد!
111
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.