فعالیت ادارات خوزستان با یک سوم ظرفیت در شهرهای قرمز و نارنجی

هورنیوز – فرهاد ابول نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده؛ مقرر شد ساعات کاری ادارات تا پایان هفته جاری مطابق مصوبات قبلی اجرا شود. لازم به ذکر است فعالیت بانک ها مطابق ابلاغیه بانک مرکزی خواهد بود.

 

وی افزود: فعالیت ادارات غیر ضرور با ۱۰ درصد ظرفیت و ادارات ضرور حداکثر با یک سوم حضور پرسنل در شهرهای قرمز و نارنجی ادامه داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به واکسیناسیون کرونا، گفت: در خوزستان تاکنون تقریبا برای حدود ۲۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق شده است؛ همه پرسنل حوزه درمان مرتبط با ویروس واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این واکسن برای درصدی از پرسنل درمانی که وابسته به کووید – ۱۹ نیستند اما در بیمارستان‌ها شاغل هستند نیز تزریق شده است.

 

وی افزود: در مجموع حدود ۶۰ درصد پرسنل بیمارستان‌ها و بخش درمان خوزستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در حوزه بهداشت نیز ۵۰ درصد پرسنل، واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

ابول‌نژادیان گفت: اصرار و اولویت ما تزریق واکسن برای پرسنل درمان مرتبط با ویروس یعنی پرسنل درمان بخش دولتی، تامین اجتماعی، ارتش و نیروی انتظامی بوده که واکسن برای آن‌ها تزریق شده است.

 

وی تصریح کرد: تمام نیروهای بهداشت مرتبط با بیماران ویروس کرونا که رهگیری، بیماریابی و نمونه‌گیری را انجام می‌دهند نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و خوزستان در این زمینه جزو استان‌های پیشرو است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: واکسن کرونا برای ساکنان سرای سالمندان نیز تزریق شده است. سهمیه واکسن بیماران دیالیزی نیز دیده شده و تاکنون ۴۰ درصد این بیماران واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

سخنگوی ستاد استاتی مقابله با کرونا خوزستان بیان داشت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا مراسمات مربوط به نیمه شعبان در شهرهای قرمز و نارنجی بصورت مجازی برگزار شود.

 

https://hoorkhabar.ir/694041کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.