در این پیک، هیچ منطقه امنی در شهر اهواز وجود ندارد

هورنیوز – دکتر مهران احمدی‌ بلوطکی اظهار کرد: هر چند همچنان کیانپارس و گلستان آلوده‌ترین نقاط غرب اهواز هستند اما بر خلاف پیک‌های قبلی، در این پیک از ۱۸ بهمن‌ماه به بعد بیماری به حاشیه شهر کشیده شده است.

 

وی افزود: در حال حاضر وضعیت گسترش بیماری در کوی علوی، کیان، شیخ بهاء، خشایار، کمپلوی جنوبی و حتی مناطق روستایی مانند عین ۲ و تصفیه شکر جزو نگرانی‌های اصلی و چالش‌های فکری ما است.

 

احمدی ‌بلوطکی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته تا قبل از وقوع پیک سوم بیماری، در عین ۲ حدود ۱۸۰ بیمار PCR مثبت شناسایی کرده بودیم اما در یک ماه پیک جدید، معادل یک سال گذشته بیمار در این منطقه شناسایی شده است.

 

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در این پیک بیماری، هیچ منطقه امنی در شهر اهواز نداریم و بیماری به صورت خوشه‌ای از مرکز به حاشیه شهر کشیده شده است.

 

وی تصریح کرد: این وضعیت نشان می‌دهد بسیاری از ترددهای غیر ضروری که در مرکز شهر بوده، کانون‌های بیماری را از مرکز شهر به حاشیه شهر انتقال داده است.

 

احمدی بلوطکی افزود: اگر در کیانپارس بیماری بیداد می‌کرد و می‌کند، دستورالعمل‌های بهداشتی هم بیشتر رعایت می‌شود اما در مناطق حاشیه‌ای، عادی‌انگاری بیداد می‌کند و دستورالعمل‌ها یا در حد حداقلی رعایت می‌شوند یا اصلا رعایت نمی‌شوند. از طرف دیگر، افراد ساکن حاشیه شهر، دیرهنگام به مراکز بهداشتی یا درمانی مراجعه می‌کنند که موجب بدحال شدن بیمار و انتقال بیشتر و گسترش بیماری در منطقه می‌شود.

 

https://hoorkhabar.ir/693962کپی شد!
30
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.