شهردار اهواز سه اولویت مهم سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی را ابلاغ کرد

هورنیوز – سرپرست شهرداری اهواز ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات انجام شده روسای قبلی این سازمان، اولویت های اول و دوم و سوم خود را سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی خواند و گفت: با توجه به زمان کمی که در اختیار داریم، سه اولویت مهم را باید در این زمینه در دستور کار قرار دهیم.

 

وی ضمن نام بردن ازین اولویت ها ادامه داد: یکی ازاین رویکردها ایجاد ارزش افزوده برای املاک و اراضی شهرداری است که این کار درآمد پایدار را برای این مجموعه فراهم می کند.

 

نوشادی با بیان این نکته که شهر با عوارض توسعه نمی یابد، افزود: جبران عقب افتادگی و ایجاد شاخصه های یک کلانشهر با بودجه های دولتی یا شهرداری میسر نیست و تنها راه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، جذب سرمایه گذاری است.

 

شهردار منتخب اهواز با بیان گوشه ای از کمبودهای شهر گفت: یکی از نیازهای اساسی شهر، نبود شهربازی مدرن، پارک آبی، اماکن تفریحی، گردشگری و تفرجگاههاست. انجام این پروژه ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از اولویت های اساسی ماست.

 

سرپرست شهرداری اهواز، بهره مندی از پتانسیل سرمایه گذاری نیکوکاران برای رفع نیازهای شهر بویژه در محلات کم برخوردار را یکی از رویکردهای مهم خود در زمینه مشارکت اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاران خیری اهل همین شهر در خارج از استان و کشور هستند که با تعلق خاطری که به زادگاه خود دارند، بی هیچ چشمداشت مادی حاضرند کاری عام المنفعه را از قبیل ساخت فرهنگسرا، کتابخانه، زمین ورزشی و حتی پروژه هایی در سطح کلان برای محله و شهر خود انجام دهند و نامی نیک از خود به یادگار باقی بگذارند. این وظیفه ما به عنوان شهرداری است که زمینه را برای خدمت این عزیزان فراهم کنیم.

 

وی تاکید کرد: دراین زمینه باید از ظرفیت های بومی و قومیتی در جهت منافع شهر نهایت استفاده را برد.

 

ابراهیم نوشادی افزود: باید در چهار نقطه شهر گلخانه احداث شود که از جنبه های مختلف محیط زیستی، تفریحی و حتی تجاری توجیه پذیر است. ضمن آنکه اهواز به شدت به باغ ها، بوستانها و تفرجگاهها برای استفاده خانواده ها بویژه در اطراف شهر نیازمند است.

 

شهردار منتخب اهواز، رودخانه کارون را ظرفیتی بزرگ برای توسعه شهر خواند و اذعان کرد: در کارون بزرگ می توان انواع پروژه های تفریحی، ورزشی، بازیهای آبی، هیجانی و حتی حمل و نقل آبی را اجرا کرد.

 

وی ایجاد موزه را در شهر امری مهم دانست و اظهار کرد: در اکثر شهرها و کلانشهرها، موزه ها با موضوعات مختلف وجود دارد که نبود موزه در اهواز علیرغم دارا بودن ظرفیت های مختلف و متنوع تاریخی، فرهنگی، علمی، دفاع مقدس و… نقص بزرگی است و امیدواریم با بهره مندی از مشارکت بخش خصوصی این کمبود جبران شود.

 

نوشادی ادامه داد: در اهواز کمبود هتل مدرن داریم که ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری است. هتلی که علاوه برامکانات رفاهی نظیر اسکان، دارای امکانات خاصی نظیر سالن جهت کنسرت، سالن همایش های بین المللی و …باشد. به ویژه آنکه شهروندان اهوازی علاقه خاصی به موسیقی دارند و اهواز یکی از شهرهایی است که آمار برگزاری کنسرت در آن بالاست و این خود به تنهایی توجیه خوبی برای سرمایه گذاری است.

 

وی تصریح کرد: اولویت ما در سرمایه گذاری سود نیست بلکه در درجه اول ارائه خدمات مناسب به شهروندان است. انجام این پروژه ها است که ارزش شهر را بالا می برد.

 

شهردار منتخب اهواز بهره گیری از روش های علمی روز و استفاده از تجربیات گذشته را در جذب سرمایه گذار ضروری دانست و گفت: برای انجام هرپروژه سرمایه گذاری باید سراغ صنف مرتبط سرمایه گذارانی رفت که صرفاً در آن زمینه تخصص ورزومه دارند و به تعبیری کننده کار است. توجه داشته باشیم که برای انجام کار صرفاً داشتن سرمایه وپول کافی نیست.

 

سرپرست شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: باید بهترین و متخصص ترین پرسنل شهرداری در سازمان سرمایه گذاری مستقر باشند. کلیه کارکنان این سازمان باید شیوه نامه جدید سرمایه گذاری را مطالعه کرده و به آن تسلط داشته باشند. تسلط به قوانین باعث تسریع در پیشبرد امور می شود. برگزاری دوره های آموزشی مرتبط در این مسیر لازم و ضروری است.

 

ابراهیم نوشادی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه جدید سرمایه گذاری در کلانشهرها از سوی وزیر کشور دستور داد: هر چه سریعتر شیوه نامه جدید با لایحه مربوطه برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال شود.

 

وی افزود: با هماهنگی با معاونت برنامه ریزی فلوچارت فرآیندهای سرمایه گذاری براساس شیوه نامه جدید آماده شود به گونه ایی که از طریق این فلوچارت کلیه مراحل از ابتدا (ابراز تمایل اولیه سرمایه گذار) تا پایان کار با زمان بندی مناسب مشخص شد.

 

شهردار منتخب اهواز یادآور شد: سرمایه گذار شریکی برجسته و قابل احترام است که سرمایه خود را در راه خدمت به شهر و شهروندان به جریان می اندازد. بنابراین تکریم وی الزامی است. هیچ سرمایه گذاری نباید برای ملاقات با بنده و سایر معاونین ومدیران شهرداری در انتظار بماند.

 

ابراهیم نوشادی دستور داد: به هیچ عنوان سرمایه گذار نباید در سیکل اداری و در پیچ و خم بورکراسی آن معطل شود. مسئول پیگیری و انجام کلیه فرآیندها و اخذ مجوزات به عهده شخص رییس سازمان سرمایه گذاری بوده و وی نیز باید کوچکترین واهمال زیرمجموعه را به اینجانب گزارش دهد. کلیه معاونین و مدیران شهرداری در هر سمتی موظف هستند امور سرمایه گذاری را در اولویت کاری خود گذاشته و برای آن وقت ویژه بگذارند.

 

سرپرست شهرداری اهواز در پایان تاکید کرد: اگر سرمایه گذاری در پروژه خدمات رسانی به مردم دچار مشکل شده است، حتی اگر هیچ ارتباط حقوقی و قراردادی با شهرداری نداشته باشد باید از وی حمایت کرده و تا جاییکه می توانیم مشکلات وی را از هر طریقی پیگیری و برطرف کنیم.

 

در ادامه سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی با تشکر از اهتمام شهردار منتخب اهواز به مقوله سرمایه گذاری با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و بسته های آماده سرمایه گذاری اظهار کرد: پروژه پارک گردشگری سیاحتی در بلوار ساحلی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰درصد طبق برنامه زمان بندی تا پایان این دوره مدیریت شهری به پایان می رسد

 

محمد سعید الماسی ادامه داد: پروژه پارک الکترونیک هوشمند و همچنین پروژه سامانه شهر هوشمند با طی مراحل قانونی در آستانه انعقاد قرارداد و شروع کار هستند.

 

وی با اشاره به ابرپروژه پردیس سلامت اهواز اظهار کرد: تفاهم نامه این پروژه بزرگ و مهم با سرمایه گذار منعقد شده و کار در مرحله طراحی و مطالعات است.

 

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اهواز ادامه داد: بسته سرمایه گذاری چند پروژه مهم دیگر نیز آماده است که بزودی فراخوان عمومی آن برگزار می شود.

 

الماسی تصریح کرد:می توانیم با همتی همه جانبه اهداف شهرداری را در حوزه های مختلف برآورده کنیم.

 

باید نقشه راهی را برای این سازمان ترسیم کرده و براساس این نقشه اقدامات کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت را انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی ویترین شهرداری است و هر چه به این سازمان اهمیت بدهیم در واقع به رشد شهر و شهرداری کمک کرده ایم.

 

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی در پایان ابراز امیدواری کرد: با حمایت ها و ارشادات شهردار محترم اهواز و تلاش همه جانبه مجموعه خدوم این سازمان و نیز تلاش های انجام شده بتوانیم کارنامه قابل قبولی را برای شهرداری اهواز در زمینه سرمایه گذاری در پایان این دوره مدیریت شهری رقم بزنیم.

 

گفتنی است در این جلسه سعیدی نیا، قائم مقام شهردار و تعدادی از روسای ادارات سازمان سرمایه گذاری نیز حضور داشتند.

https://hoorkhabar.ir/693922کپی شد!
18
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.