تصویب قرارداد محرومیت‌زدایی ۵۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم الانبیاء در شورای شهر اهواز

هورنیوز – محمدجعفر فلسفی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی شورای شهر اهواز از ابتدای شروع به کار موضوع محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کم برخوردار بود که به دلیل شرایط نامساعد مالی شهرداری امکان خدمات‌رسانی به صورت گسترده و موثر در این مناطق وجود نداشت.

 

وی افزود: با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به پروژه‌های شهری از جمله احداث پل این دغدغه توسط اعضای شورای شهر مطرح و توسط نماینده ولی‌فقیه در استان مورد تاکید قرار گرفت و رایزنی‌های لازم در این رابطه با فرماندهی قرارگاه و شهردار وقت اهواز صورت گرفت.

 

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز به سخنان خود در صحن علنی شورا در اوایل اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در نطق خود به صراحت اعلام کردم اگر شورای شهر طرح و برنامه‌ای برای محرومیت‌زدایی نداشته باشد قطعا دچار خطای استراتژیک شده است و تاکید کردم با استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم می‌توان با هزینه‌ای معادل ۲۰۰ میلیارد تومان چهره این مناطق را تغییر داد.

 

وی در ادامه افزود: خوشبختانه طرح این موضوع آثار خود را بر جای گذاشت و دیگر دلسوزان در شورای شهر بر اهمیت و ضرورت انجام آن صحه گذاشتند و در نهایت شورای شهر در آذرماه سال ۹۹ تفاهم‌نامه فی مابین شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را مصوب کرد.

 

فلسفی بیان داشت: از زمان تصویب تفاهم‌نامه در یک بازه زمانی سه ماهه متن قرارداد با رقمی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان به شورای شهر ارائه شد که کمیته محرومیت‌زدایی شورا به ریاست حجت الاسلام موسی‌پور در جلسات مکرر این متن را مورد مداقه قرارداده و با استفاده از ظرفیت کارشناسان شهرداری و اعضای مجرب شورا به ویژه باباپور پس از انجام اصلاحات لازم در جلسه‌ای فی مابین کمیته محرومیت‌زدایی و سرپرست شهرداری نوشادی توافق لازم صورت گرفت.

 

وی اظهار داشت: در این توافق درباره مبلغ، ضرایب و مدت قرارداد هماهنگی شد و بنابه دستور رئیس شورا سنواتی جلسه فوق‌العاده شورا روز پنجشنبه ۲۸ اسفندماه ۹۹ برگزار و این قرارداد به تصویب  شورای شهر رسید.

 

فلسفی با ابراز خرسندی از تصویب این قرارداد گفت: در طول دوره فعالیت شورای پنجم هیچ خبری به این اندازه مرا خوشحال نکرد و سنگ بنایی که شورای شهر در این دوره گذاشت هیچ گاه از خاطره و ذهن مردم عزیز پاک نخواهد شد.

 

وی در خاتمه به همکاری و قول مساعد استاندار خوزستان برای تامین بخشی از هزینه‌های طرح اشاره کرد و گفت: امیدوارم نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی که قطعا” دغدغه اصلی‌شان رفع محرومیت از چهره شهر است از هیچ تلاشی برای تقویت منابع مالی این طرح دریغ نخواهند کرد و ضمن رایزنی با مقامات ارشد کشور به هر طریق ممکن منابع جدیدی را برای پیشبرد بهتر و سریع‌تر این کار بزرگ و ارزشمند که آرزوی دیرینه مردم شریف اهواز است شناسایی خواهند کرد.

 

شایان ذکر است در مجموع ۲۷ محله کم برخوردار در شرق و غرب اهواز به عنوان محلات هدف در این طرح دیده شده که بر اساس اولویت‌های تعیین شده توسط شورا جبهه گسترده‌ای از فعالیت‌های عمرانی در این محلات توسط قرارگاه خاتم شکل خواهد گرفت که می‌توان به بهسازی معابر، دفع آب‌های سطحی، احداث و بهسازی زمین‌های ورزشی و پارک اشاره کرد.

تسنیم

https://hoorkhabar.ir/693864کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.