استاندار خوزستان: مردم از سفر به شهرهای قرمز و نارنجی بپرهیزند

هورنیوز – قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز در بازدید از مبادی ورودی خوزستان، ضمن توصیه به مردم برای حفاظت از جان عزیزانشان اظهار داشت: متاسفانه شرایط هنوز در استان مناسب نیست؛ گرچه سرعت انتشار با شیب ملایمی هنوز در حال پیشروی است ولی با کمترین غفلت و سهل انگاری، ممکن است وارد یک شرایط بحرانی جدید شویم.

 

وی افزود: در حال حاضر ۸ شهرستان استان در شرایط قرمز هستند و ۱۰ شهرستان نارنجی هستند و ما امیدواریم با مراعات شهروندان بتوان شهرهای قرمز را به نارنجی و نارنجی را به زرد و آبی تغییر وضعیت داد.

 

سلیمانی دشتکی ایراداتی نسبت به تجمعات مردم در روزهای آخر سال گرفت و اظهار داشت: ایرادی که می‌توان گرفت در خصوص عدم مناسب شدن وضعیت شیوع ویروس در استان این است که مردم تجمعات عزاداری و عروسی و جشن‌ها را به زمانی دیگر واگذار کنند.

 

وی بیان داشت: مراودات خانوادگی و تجمعات خانوادگی در شرایط فعلی، هر جمعیتی یک کاروان مرگ است و برگزاری این تجمعات باعث بستری شدن ده‌ها نفر دیگر می‌شود و هر عزایی عزادار شدن دیگران و هر جشنی را به عزا تبدیل می‌کند.

 

استاندار خوزستان در خصوص محدودیت‌های سفرهای نوروزی گفت: کماکان ما سفر از و به شهرهای قرمز و نارنجی را داریم و کسانی که از مبدا این شهرها و یا به مقصد این شهرها قصد سفر دارند جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

وی گفت: لذا مردم از سفر به این شهرها جدا خودداری کنند تا با برخورد نیروهای انتظامی و یا جریمه رو به رو نشوند اما در خصوص شهرهای زرد و آبی توصیه ما عدم سفر است ولی ممنوعیتی وجود ندارد؛ با این حال توصیه ما بر عدم مسافرت است.

تسنیم

 

 

https://hoorkhabar.ir/693854کپی شد!
83