توزیع ۶ هزار تن شکر ویژه اصناف و صنایع استان خوزستان

هورنیوز – امید جهان‌نژادیان اظهار داشت: میزان ذخیره ملی گندم در استان خوزستان ۱۹۷ هزار تن و ذخیره استانی ۷۰ هزار تن است و تا ۱۵ فروردین‌ماه گندم مورد نیاز کارخانه‌ها به فروش رفته است و ذخیره استان تا اردیبهشت‌ماه تامین است.

 

وی افزود: ذخیره ملی برنج در استان خوزستان ۴۰ هزار تن و ذخیره استانی این کالا چهار هزار تن است و دیروز نیز درخواست تامین سه هزار تن دیگر برنج را از کشور برای استان داشتیم.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ابتدای سال ۹۹ تاکنون مجوز توزیع حدود ۳۱ هزار تن شکر در استان خوزستان صادر شده است که از این میزان، ۲۵ هزار تن مورد مصرف خانوار بوده است.

 

وی افزود: این سهمیه با قیمت هر کیلوگرم ۶ هزار و ۶۵۰ تومان به عوامل معرفی‌شده از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت تحویل داده می‌شود و قیمت فروش آن به مصرف‌کننده هر کیلوگرم ۸ هزار تومان است.

 

جهان‌نژادیان گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن شکر نیز ویژه صنف و صنعت بوده که با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل عوامل توزیع داده می‌شود که با قیمت ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان در سطح بازار و واحدهای صنفی و صنعتی به فروش می‌رسد.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر برای شکر مصرف خانوارها، در سامانه مجوز یک هزار و ۲۰۰ تن را داریم که تا ۲۶ اسفندماه فرصت توزیع دارد و ۳ هزار و ۵۰۰ تن نیز مانده سهمیه شکر صنف و صنعت است.

 

جهان‌نژادیان افزود: در کارخانه‌جات توسعه نیشکر خوزستان، حدود ۳۵ هزار تن شکر سفید شده و آماده مصرف وجود دارد که بر اساس برنامه اعلام ‌شده از طرف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی در سامانه، بخشی از آن به استان‌های نیازمند تحویل داده می‌شود و مابقی نیز در انبارهای استان خوزستان ذخیره‌سازی شده است.

تسنیم

https://hoorkhabar.ir/693782کپی شد!
57
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.