انجام بیشترین تست کرونای کشور در خوزستان

هورنیوز – دکتر علیرضا افشار اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان در خوزستان در یک سال و یک ماه گذشته دوره‌های سختی را طی کرده و هم اکنون نیز در حال خدمات‌رسانی به بیماران در سومین فاز و اپیدمی بیماری کووید ۱۹در این استان هستند.

 

وی ادامه داد: شرایط اقلیمی خوزستان نسبت به سایر استان‌ها مدت زمان اپیدمی را طولانی‌تر می‌کند و بحث مرزها، وسعت استان و گستردگی آن در این موضوع دخیل هستند.

 

نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان خاطرنشان کرد: کادر درمان با تمام توان زحمت کشیدند و تلاش کردند، خستگی و فرسودگی بر آنها مستولی شده است ولی در هر بازدیدی که داشتیم همکاران ما هیچگونه گلایه‌ای نسبت به خستگی و مشکلات مالی نداشتند.

 

وی با اشاره به اینکه میطلبد دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت توجه و اهتمام بیشتری نسبت به کادر درمان داشته باشند اضافه کرد: خوشبختانه روند ابتلا در استان خوزستان سیر نزولی پیدا کرده است و این موضوع به ویژه در جنوب غرب این استان دیده می‌شود، همزمان برخی شهرها از رنگ قرمز به سمت نارنجی رفتند و در مقابل برخی شهرهای دیگر نیز قرمز شده‌اند ولی در مجموع وضعیت ابتلای شهروندان خوزستانی به کرونا نزولی شده است.

 

این فعال حوزه سلامت تصریح کرد: ویروس جدید در خوزستان قدرت سرایت و کشندگی بیشتری دارد و همه باید مراقب این موضوع باشیم، دستورالعمل‌ها را به شدت رعایت کنیم و با تأخیر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نکنیم.

 

وی در همین خصوص عنوان کرد: این جهش جدید برخلاف دوره‌های قبلی، بیمار را به سرعت از وضعیت خفیف بیماری به شدید تبدیل می‌کند و مراجعه سریع به مراکز بهداشتی درمانی باعث می‌شود تا خدمات درمانی به سرعت ارائه شده و بیمار وارد فاز شدید آن نشود.

 

دکتر افشار ادامه داد: مهمترین بحث هم اکنون در استان خوزستان رهگیری بیماران و بیماریابی فعال مبتنی بر انجام تست است. بالاترین انجام تست در حال حاضر در کشور در استان خوزستان انجام می‌شود و از دیروز روش آنتی ژنی که بررسی و تحقیقات کامل آن در دانشگاه‌های ایران و بقیه‌الله صورت گرفته را نیز پیاده کردیم.

 

وی بیان کرد: هر واکسنی که وارد کشور می‌شود باید تاییدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشد و کمیته علمی کشورمان جدا از تاییدیه سازمان جهانی بهداشت خود نیز برای استفاده عمومی واکسن مجوز صادر می‌کنند و مطمئن باشید واکسنی اجازه تزریق عمومی را پیدا خواهد کرد که تمام مسائل ایمنی آن رعایت شده باشد.

 

 

https://hoorkhabar.ir/693765کپی شد!
57
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.