دولت معیشت مردم را گروگان گرفته است

به گزارش هورنیوز ؛ مجتبی یوسفی در مورد افزایش قیمت کالای اساسی گفت: وضع بازارهای توزیع کالاهای اساسی با دو موضوع گره خورده است یکی سوء مدیریت مدیران اجرایی در کنترل حوزه های اقتصادی مرتبط با گرانی کالاهای اساسی و ارز و عدم توجه به قیمت کالاها در بازارها است و دوم گره زدن معیشت مردم به مسائل سیاسی است.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: گروگان گرفتن معیشت مردم با اهداف سیاسی نتیجه ای جز گرانی و کمبود کالاهای اساسی ندارد و نتایج این موضوع را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد بودیم که بازار با کمبود نهاده‌های دامی در کشور روبرو شد که منجر به گرانی و کمبود مرغ و تخم مرغ بود، در آن زمان نزدیک به ده میلیون تن کالای رسوب شده در گمرکات داشتیم که حدود شش و نیم میلیون تن آن کالاهای اساسی را شامل می‌شد.

 

معیشت مردم گروگان گرفته شده است

وی ادامه داد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندین تن از کالای اساسی بارگیری و سهمیه بندی شده که همگی نشان می‌دهد و معیشت مردم گروگان گرفته شده از طرف دولت برای مسائل سیاسی است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: دلیل رانت موجود در توزیع ارز یارانه ۴۲۰۰ تومانی می‌توان این گونه روشن کرد که در حدود یک سال گذشته ۵۱ میلیارد دلار نزدیک ۴۵۱ هزار میلیارد تومان الی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده تا دارو و کالاهای اساسی گران نشود نه تنها شاهد گرانی این کالاها بودیم حتی شاهد کمبود آنها در بازار عرضه و تقاضا هستیم. تمام این موارد نشان می‌دهد که قطع به یقین مدیریت وزارتخانه‌ها‌ی مربوطه در کنترل بازار کالاهای اساسی بی نتیجه بوده و همچنین تذکراتی در این خصوص توسط نمایندگان به وزرای مربوطه داده می‌شود تا دولت به این سوء مدیریت‌‌ها پایان دهد.

 

دولت ۱۰۰ روز پایانی را در یابد

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت در طول سال‌های گذشته با سوء مدیریت‌هایی که داشته منجر به رشد تورم در جامعه شده و این کنترل نشدن تورم امروز در قالب‌های متفاوت خود را در بازار مصرف کالاهای اساسی نشان می‌دهد، امیدواریم دولتمردان ۱۰۰ روز پایانی شرایط ناخوشاینده معیشتی مردم را درک کنند.

 

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: صف‌های طویل برای خریداری کالاهای اساسی شب عید از مرغ و گوشت گرفته تا میوه و سبزیجات در شان مردم کشور نیست این گرانی‌ها نه تنها باعث کوچک شدن سفره‌های ایرانیان شده بلکه سلامتی آنها را به خطر انداخته است.

https://hoorkhabar.ir/693693کپی شد!
32
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.