بلاتکلیفی فاضلاب اهواز بعد از ۵ ماه

هورنیوز – سید کریم حسینی گفت: از اعتباری که با اجازه مقام معظم رهبری به ساماندهی فاضلاب اهواز اختصاص یافت، قرار بود در مرحله اول و امسال ۵۰ میلیون یورو پرداخت شود که حدود ۵۰ درصد این اعتبار به حساب استان واریز شده است. با وجود تخصیص اعتبار اما متولیان پروژه کار قابل مشاهده‌ای انجام نداده‌اند و با این روند کاری که قرار بود طی ۲ سال به سرانجام برسد، مشخص نیست چقدر زمان خواهد برد.

 

به گفته او، ‌مسئولان آبفا وعده داده بودند بخشی از اعتبار مورد نیاز این کلانشهر از صندوق توسعه ملی تامین شده و بخشی هم قرار است از طریق فاینانس خارجی پرداخت شود، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد فاینانس خارجی هم هنوز به مرحله اجرایی و قرارداد نرسیده. این در حالی است که بر اساس بودجه ۱۴۰۰ قرار بود اولویت فاینانس خارجی برای شبکه‌های آب و فاضلاب و به ویژه خوزستان باشد، اما عملا کاری انجام نشده.

 

ساماندهی فاضلاب اهواز، ‌طرح نیمه‌تمامی است که حالا اعتبار مورد نیاز برای بخشی از آن تامین شده و اگر عملیات اجرایی هم تسریع شود، می‌توان امیدوار بود در دولت بعدی به سرانجام برسد و بخش زیادی از مشکلات مردم این کلانشهر حل شود. شبکه فاضلاب کلانشهر اهواز فرسوده است و نیاز به لایروبی و بازسازی و تکمیل دارد. بار جمع‌آوری آب‌های سطحی هم بر دوش همین شبکه فرسوده است.

همشهری

https://hoorkhabar.ir/693713کپی شد!
85