جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در اهواز از سال ۱۴۰۰ با دوربین‌

هورنیوز – فاضل عبیات اظهارداشت: مقدمات این طرح با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و افزایش ایمنی خودروها با اخذ معاینه فنی در کلانشهر اهواز به اجرا درآمده است.

 

وی از طرح LEZ به عنوان یکی از طرح‌های مطرح در موضوع کاهش آلودگی هوا به منظور جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی یاد کرد و افزود: برهمین اساس از شهروندان اهوازی درخواست می شود تا برای داشتن هوای پاک و خودروهای ایمن نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: از ابتدای بهمن ماه امسال از طریق سامانه‌های پلاک خوان موجود در شهر برای مالکان ناوگان فاقد گواهی معاینه فنی خودرو پیامک هشدار ارسال شده که “نسبت به اخذ برگه معاینه فنی معتبر اقدام کنند”.

 

وی آغاز مرحله اصلی و فاز دوم این طرح را از ابتدای سال ۱۴۰۰ عنوان‌کرد و ادامه‌داد: در راستای اجرای طرح کنترل آلودگی هوای شهر، از سال آینده تمامی سامانه‌های ثبت تخلف کلانشهر اهواز امکان اعمال جریمه خودروهای فاقد برگ معاینه فنی معتبر را خواهند داشت.

 

عبیات خاطرنشان‌کرد: به منظور ثبت تخلف معاینه فنی خودروها، بررسی و بازنگری سامانه‌های جدید (دوربین های ترافیکی) با هماهنگی پلیس راهور استان، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری در دستور کار شهرداری اهواز قرار گرفته است.

 

افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی خودور

​​​معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه امسال طرح LEZ در هسته مرکزی شهر اهواز به اجرا درآمده است افزود: در طول سال جاری، پذیرش مراجعه در مراکز معاینه فنی ویژه خودروی سبک از متوسط ماهانه ۲۲ هزار مورد به ۳۵ هزار مورد افزایش یافته است.

 

عبیات ادامه داد: پذیرش خودروها در مراکز معاینه فنی سبک استان در ۱۱ ماهه ساله گذشته ۳۰۴ هزار و ۵۱۰ مورد بود که این تعداد در مدت مشابه امسال به ۳۰۵ هزار ۴۱ مورد افزایش یافت.

 

وی تعداد قبولی خودروها در مراکز معاینه فنی استان در سال گذشته را ۲۱۶ هزار و ۶۴۲ مورد عنوان‌کرد و گفت: قبولی‌های امسال در انجام معاینه فنی به ۲۲۵ هزار و ۵۲۸ مورد افزایش یافته است.

 

خوزستان تا سال ۱۴۰۱ به هشت مرکز معاینه فنی جدید نیاز دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین در خصوص وضعیت مراکز معاینه فنی خودرو در استان بیان داشت: ۲۳ مرکز معاینه فنی با ۳۳ خط فعال در ۱۶ شهر خوزستان فعال هستند و تعداد هفت مرکز جدید دیگر در دست ایجاد است که با فعالیت مراکز در دست ایجاد، ۲۰ شهر خوزستان از مراکز معاینه فنی برخوردار خواهند شد.

 

عبیات گفت: تعداد چهار مرکز معاینه فنی برای اولین بار در شهرهای مسجدسلیمان، باغملک، باوی و رامشیر در دست راه اندازی است و علاوه بر این سه مرکز در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول راه اندازی خواهند شد.

 

وی تاکید کرد: خوزستان تا افق ۱۴۰۱ به هشت مرکز معاینه فنی جدید دیگر نیاز دارد تا خودروهای سبک موجود در استان از پوشش خدماتی بهتری برخوردار گردند.

 

بر اساس این گزارش، همزمان با اجرایی شدن فاز دوم طرح LEZ در اهواز، ملاک تردد خودورها در کلانشهر اهواز داشتن برگه معاینه فنی معتبر است و خودورهایی فاقد معاینه فنی مشمول جریمه ۵۰۰ هزار ریالی پلیس خواهند شد.

ایرنا

 

https://hoorkhabar.ir/692935کپی شد!
58
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.