نهایی شدن اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ تا یکشنبه

هورنیوز – فرهاد دژپسند در پایان مراسم بهره برداری از طرح‌های دهه فجر گرگان در جمع خبرنگاران با اشاره به درآمد ۸۰ هزار میلیارد ریالی امسال ایران از فروش نفت گفت: افتتاح طرح‌های اقتصادی در کشور ثمره مقاومت و تلاش مردم در مقابل زیاده‌خواهی و فشار دشمنان است و نباید فراموش کنیم که مردم در این سختی‌ها و مشکلات با همدلی و وحدت، دشمن را به زانو درآوردند.

 

وی درباره وضعیت حاکم بر بورس نیز افزود: بازار سرمایه تکیه‌گاه بخش خصوصی برای تامین منابع مالی است و دولت هیچ وابستگی به درآمد‌های آن ندارد؛ مردم از بورس استقبال خوبی کردند، اما مداخله غیرحرفه‌ای حقوقی‌ها باعث ایجاد تبعات و نوسان در بازار سرمایه شد و سهام‌داران حقیقی را دچار مشکل و نگرانی کرد.

 

دژپسند اضافه کرد: نگاه مردم به بورس باید در قالب برنامه میان مدت و بلند مدت باشد و اگر این رویکرد در بازار سرمایه مورد توجه قرار نگیرد فشار و بار روانی شدیدی ایجاد خواهد کرد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فرهنگ سهام‌داری و حضور در بورس از سوی مردم و بنگاه‌داران یکی از مجاری اصلی تامین مالی پایدار بازار سرمایه است و با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در شورای عالی بورس، بازار سهام به شرایط مطلوب باز خواهد گشت.

 

وی در ادامه به اختصاص بودجه عمرانی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش درآمد نفتی و اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا تاکنون ۷۶٫۵ درصد بودجه عمرانی کشور به بخش‌های گوناگون پرداخت شده و مابقی آن نیز تا پایان سال مالی اختصاص خواهد یافت.

 

دژپسند افزود: بودجه عمرانی امسال کشور ۸۰۰ هزار میلیارد ریال بود که تاکنون ۶۱۰ هزار میلیارد ریال آن تامین و پرداخت شد.

 

وی با اشاره به این که رویکرد انقلاب اسلامی توسعه و آبادانی همه مناطق کشور به ویژه روستا‌ها و مناطق محروم و دستیابی به خودکفایی در محصولات کشاورزی و استراتژیک بوده گفت: اقدامات زیربنایی دولت یازدهم و دوازدهم در راستای تحقق این اهداف است.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی به آسیب شیوع کرونا در بخش اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: این ویروس به اشتغال و تولید بسیاری از کشور‌ها آسیب جدی وارد کرد، اما رشد اقتصادی ایران از ابتدای سال تاکنون در بخش نقدی و غیرنقدی مثبت و امیدوارکننده بود.

 

دژپسند افزود: نرخ بیکاری کشور امسال با وجود شیوع کرونا تک رقمی شد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تامین کالای اساسی عید گفت: براساس گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت کالا‌ها به مقدار کافی تامین شده و اعتبار لازم برای این بخش نیز اختصاص یافته است.

https://hoorkhabar.ir/692453کپی شد!
28