گسترش کرونا در رامشیر نگران کننده است

هورنیوز – ستار جمشیدی نسب اظهار داشت: طی هفته اخیر و مراجعه‌های بیماران کرونایی به مراکز درمانی و بیمارستان رامشیر، موارد ابتلای شهروندان رامشیری به بیماری کرونا افزایش یافت.

 

وی افزود: طی این هفته موارد مثبت در منطقه پانصد دستگاه،کوی دادگستری ،منطقه پدافند هوایی جنوب غرب و تعدادی از روستاها به صورت محسوس افزایش یافته و اکنون تعداد مبتلایان کرونا به عدد ۱۰نفر مثبت رسیده است.

 

جمشیدی نسب با تشریح وضعیت کرونایی رامشیر گفت: وضعیت شهرستان رامشیر هم اکنون از نظر تعداد ابتلای کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد: اصلی ترین عامل در شکست زنجیره انتقال کرونا و خروج از بحران رعایت جمعی موازین بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستن دست ها و پرهیز از تجمع و تماس نزدیک است

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامشیر هشدار داد: چنانچه مردم در مراکز تجمعی از قبیل عروسی‌ها، مراسم عزا و اماکن عمومی پر تجمع بدون رعایت ضوابط حضور یابند بیماری به مرحله حاد خود در سطح شهرستان رامشیر خواهد رسید.

 

جمشیدی نسب بیان کرد: کمک همشهریان گرامی اعم از روستا و شهر در این زمینه کارساز خواهد بود، از شهروندان می‌خواهیم با رعایت موازین بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، عدم حضور غیر ضرور در بیرون از خانه، به سربازان خط مقدم سلامت شهرستان کمک کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان رامشیر از مردم درخواست کرد: پیامهای بهداشتی که از طرف مسئولین حوزه سلامت اعلام می‌شود را جدی بگیرند و مردم از برگزاری مراسم عروسی و عزا به‌صورت تجمعی خودداری نمایند.

 

وی گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی که آذر ماه با محوریت خانواده و محله محور با جدیت در شهرستان رامشیر در حال اجرا است، و این تیم ها در سطح شهرستان در قالب تیم‌های نظارتی و مراقبتی و حمایتی مشغول به خدمت رسانی مردم هستند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامشیر تصریح کرد: مراکز بهداشتی در قالب طرح سردار شهید سلیمانی( تیم های رهگیری و مراقبت) در حال رصد افراد در تماس هستند تا بتوان با شناسایی سریع تر افراد در معرض خطر را مراقبت و درمان کند.

 

https://hoorkhabar.ir/692239کپی شد!
80