تامین ۲۵ درصد ظروف یکبارمصرف سازگار با طبیعت کشور در شوش

هورنیوز – عیسی کلانتری روز شنبه در آیین افتتاح شرکت پارس طبیعت سلولز در هفت تپه شوش افزود راه انداری کارخانه پارس سلولز طبیعت در شوش اقدامی ارزشمند در راستای حفظ محیط زیست است.

 

وی ادامه داد: راه انداری این شرکت در حالیکه روزانه شاهد افزایش آلودگی ناشی از مصرف ظروف یکبار مصرف در کشور هستیم ‌گامی در جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از انباشت پلاستیک در طبیعت است.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: ظروف و محصولات تولید شده در این شرکت به طور کامل در طبیعت تجزبه می‌شوند و مانند پلاستیک آلودگی ندارند.

 

وی با بیان اینکه محصولات این کارخانه در کمتر از ۱۰۰ روز به چرخه طببعت باز می‌گردند، گفت: چرخه تولید در این کارخانه به گونه‌ای است که محصولات سلولزی با استفاده از تفاله نیشکر تولید می‌شوند.

 

نخستین و بزرگترین تولیدکننده ظروف یکبار مصرف سلولوزی کشور روز شنبه در آیینی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در شهرستان شوش به بهره برداری رسید.

 

چهار خط تولید در نخستین و بزرگترین تولیدکننده ظروف یکبار مصرف سلولزی در ایران فعال شده که هر کدام از این خطوط ۱۰ تن ظروف سلولزی در شبانه روز تولید می‌کنند.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/692093کپی شد!
73