افزایش نیرو مهمترین مطالبه نظام پرستاری خوزستان

هورنیوز ؛ رئیس هیات مدیره نظام پرستاری خوزستان  ۱۱ دی ماه با ابیان اینکه نسبت پرستار به هر تخت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۰.۶ نفر است و با توجه به استاندارد جهانی ۱.۵ پرستار نسبت به هر تخت، این رقم در حوزه ما معضل بزرگی است گفت: کمبود پرستار باعث پایین آمدن کیفیت کار می‌شود و این مساله، بزرگ‌ترین دغدغه پرستاران است.

 

علیرضا گچ‌گوبان با اشاره به اینکه خوزستان پایین‌ترین آمار تعداد پرستاران در سطح کشور را دارد افزود: با توجه به افزایش تختهای بیمارستانی باید برنامه جذب پرستاران از طریق آزمونهای استخدامی افزایش یابد.

 

وی با اشاره به مطالبات پرستاران  در خوزستان گفت:  حق مسکن به مدت بیست ماه ، حق لباس دو سال ، اضافه کار شش ماه و کارانه پرستاران هفت ماه است که پرداخت نشده است.

 

گچ کوبان افزود: برای افزایش ارائه خدمات قوانین تعرفه گذاری خدمات پرستاری و مشاغل سخت و زیان آور سالها است که اجرایی نشده است.

 

وی همچنین با اشاره به مصوبه تجهیز پاویون پرستاری در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال نود و چهار گفت: تا کنون فقط شصت درصد از این طرح اجرایی شده است.

 

گفتنی است، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هفته پیش با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی لازم الاجرا شده است ولی در استان خوزستان تا کنون این قانون اعمال نشده است.

https://hoorkhabar.ir/691442کپی شد!
43